It all depends.
A kako drugacije opisat? Tocno je da se pojam SEO poprilicno rasirio pa je tesko definirat gdje je SEO, kad sve ovisi za koje potrebe, na sta ciljamo itd. Obicno kad se govori o SEO-u se govori o mainstream industriji tako da je tesko donijeti precizan sud o tome.
Ja dovoljno znam o SEO-u da bi izjavljivao neke cvrste stvari. Sto vise znam o SEO-u to vise otkrivam koliko je raznolik i tesko ga je standardizirat. No ipak, neki smjer gdje mainstream industrija ide jest kvalitetan sadrzaj tj. kao sto smo mnogo puta rekli, SEO je sve vise sastavni dio ostalih internet marketing inicijativa. I sto vise radim u tom smjeru sve mi vise ima smisla. Nekad sam samo brinuo o rankinzima na Googleu, nije da su beskorisni, ali tu ima jos toliko toga sto se moze integrirati da kad se sve to pocne radit onda sve to pocne imat smisla.
Kada pisemo dosta tekstualnog sadrzaja onda rangiramo za razne longtail fraze i dobijamo tako posjetu sa trazilica, kada pisemo kvalitetan sadrzaj onda ta posjeta se duze zadrzava, ako sa kvalitetnim "Call To Actions" privlacimo ljude da nas prate na facebooku, g+, twitteru i najbitnije putem e-maila, onda tu "jednokratnu SEO posjetu" pretvaramo u stalne posjetitelje. A onda ako medjusobno kombiniramo te kanale, putem e-maila promoviramo npr. nase posteve koji onda radi tog boosta dobiju veci poticaj na drustvenim mrezama itd.
Pisanjem bloga tj. veceg broja tekstova pokrivamo tj. ciljamo veci broj "longtail keyworda" s naslovima tekstova, isto tako vise sadrzaja za redovitije objavljivanje na drustvenim mrezama, dok s druge strane kad izradujemo 5 i vise puta duze od prosjeka tekstove stvaramo trajniji sadrzaj koji zbog svoje duzine ima vecu percipiranu vrijednost i samim time se vise referencira (share-a, linka itd.). Tako dobijamo "linkabilan" sadrzaj te time privlacimo linkove.
A sve to naravno promovirate na sve moguce ostale nacine promocije od placenog oglasavanja, sudjelovanja u raspravama na blogovima i forumima i raznim drustvenim zajednicama itd.
Sto se vise bavim internet marketingom to vise shvacam koliko je bitan ovaj "marketing" dio u cijeloj prici.
Naravno, uvijek postoji onaj ALI. Vec sam 10 puta govorio nesto u stilu kako "izuzetak potvrduje pravilo". Jako je puno onih koji rade kontra svega ovoga i opet imaju rezultate. Da istina je da exact match domene i danas rangiraju, samo je pitanje koliko je to danas isplativa opcija za vecinu ljudi. Da naravno da na domacem trzistu ne vrijede ista pravila kao u US. Isto i u US znam vidjet ekipu koja rangira sa totalno losim backlink profilom. Ali to su izuzetci od "vecine". Ma vidim ekipu koja zaraduje al doslovno stotine tisuca dolara mjesecno, koristeci najspammy blackhat SEO tehnike. Oni rangiraju na silu mjesec dana i u tih mjesec dana ostvare dovoljnu zaradu da im se isplati. I onda su toliko usavrsili pumpanje novih sajtova da im se to isplati stalno radit.
Puno je varijacija na temu, puno ekipe radi kontra sustava ali isto tako, ne moze se poreci kako je "content marketing" i fokus na pruzanje kvalitete trend koji je zahvatio SEO industriju. Firmama se vise isplati ici polako, predvidivo i ocekivano nego preko noci postici rezultate ali isto tako i preko noci ih izgubit. Vecina firmi se okrece nekom postepenijem poslovnom modelu gdje manje ovise o SEO-u a vise ga gledaju kao posljedicu svojih marketing aktivnosti i gradnjom branda.
Najbolji primjer SEO-a koji sam do sada vidjao je firma koja je 50% svojih resursa posvetile "community projektima" i koja ni ne zna sta je SEO. Zapravo bili su angazirali SEO firmu koja im je bila natrpala dio spammy linkova i skoro im unistila prirodan ogroman autoritet koji su imali. Hocu reci, da sve ono sto mainstream SEO blogovi danas propovjedaju, ova ekipa je to radila u praksi jos davno. Oni su slagali vodič jer je to bilo korisno za njihov community, oni rokaju forum jer je korisno za njihov community, oni su proizveli softver i odrzavaju ga redovito za njihov community i zbog svega toga rasturaju i imaju skoro 3000 websiteova koji linkaju na njih. Ali oni su rokali "useful content" dok jos ekipa nije rokala SEO a kamoli "content marketing".
Al nema sumnje da i dalje neki zaraduju ogromne pare na blackhat SEO-u tj. forisranju rankinga mimo Googleovih smjernica. Ako neki od najvecih brandova to rade onda mnogi to rade. Samo jedna je bitna razlika izmedju brandova koji imaju lovu i obicnih affiliate marketera. Veliki brandovi imaju dovoljno novaca da bi njihov "blackhat SEO" izgledao prirodno. Oni kad kupuju linkove ne kupuju direktno linkove nego kupe oglasavanje kod nekog pa dogovore nekakav "PR tekst" i slicne stvari. Vi dan danas mozete kupovat linkove ako ste dovoljno strucni da nitko ne pomisli kako to jest kupovina linkova.
Tesko je definirat gdje je SEO danas, ja znam sto je SEO za mene danas, ali to ne mora znacit da je tako i drugima
