• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Gde je SEO danas

Po mom mišljenju SEO je danas jednostavniji nego ikad. Ne kažem da je lak, već jednostavan.

Jednostavan je u smislu što za svaki potez pre nego što ga povučemo dovoljno je zapitati se da li on daje kvalitet, da li prezentuje kvalitet ili ne. Zadovoljstvo je raditi SEO danas. Iziskuje puno vreme, ili puno novca, često i jedno i drugo, ali je vrlo zanimljiv za rad u današnje vreme. Nije lako, ali je vrlo jednostavno. Postoje metode koje daju rezultate, koje izgledaju kvalitetno i donekle prirodno, a uz to naravno mora biti potpora u kvalitetnom sadržaju.

Ako se radi SEO na taj kvalitetan način ne vidim šta bi moglo i kakav update to da promeni u narednim godinama.
 
Seo naravno da postoji, samo je danas Google dosta pametniji i nema vise varanja kao nekad. Nego trazi kvalitet...

Nekad je bilo dovoljno nabacati sadrzaja dosta, malo linkova i eto mesta. Tad kad skoro niko nije radio seo, bilo je lako i za onog ko nezna dobro da uradi seo. Posto sta god da uradis bolje je od nicega. A danas moras da budes bolji od konkurencije.
 
Deni kaže:
Seo naravno da postoji, samo je danas Google dosta pametniji i nema vise varanja kao nekad. Nego trazi kvalitet...

Nekad je bilo dovoljno nabacati sadrzaja dosta, malo linkova i eto mesta. Tad kad skoro niko nije radio seo, bilo je lako i za onog ko nezna dobro da uradi seo. Posto sta god da uradis bolje je od nicega. A danas moras da budes bolji od konkurencije.

Ne samo bolji od konkurencije, moraš da budeš kvalitetan u svim oblastima internet nastupa i da sve integrišeš. Nekako sam kroz post na blogu hteo da kažem da je SEO ustvari jednako integrisan internet nastup.
 
Kao i u svakom biznisu, tako u internet marketingu, postoje ljudi koji postavljaju trendove (standarde...), ljudi koji to prepoznaju pre drugih, ljudi koji prepoznaju nesto kasnije ali ipak na vreme i oni koji ne prepoznaju promene na vreme...

E sad, dosta ljudi i na ovom forumu i van njega (koji se bave SEO-om) je prepoznalo da se nesto desava. Medjutim, problem je sto olako i nekriticki preuzimaju sve ono sto procitaju na sajtovima i blogovima koji imaju autoritet u SEO svetu. Na srecu (ili na zalost) nase (srpsko, pretpostavljam da je slicno i za bih, malo drugacije za hr) trziste je daleko od svega toga i jos uvek prolazi dosta toga sto bi na globalnom trzistu bilo sankcionisano... i daleko smo mi od toga da je kvalitetan sadrzaj presudan za dobro rangiranje...

U sustini ne treba mnogo filozofirati o SEO, kvalitetnom content-u, buducnosti SEO-a i ne znam cemu, jer to je nesto sto je dosta udaljeno od nas i na sta ne mozemo da uticemo.
 
perikle, slazem se sa ovim napisanim. Međutim, jednako tako postoje ljudi koji vjeruju sve što što pročitaju, pa je tako recimo jedna od većih nebuloza da Google više ne rangira dobro exact match domene. Taj algoritam update čak ima i službeni naziv (ne znam sad točno koji). Ja sam se na vlastitom primjeru uvjerio da to nije točno, i da exact match domene još uvijek dobro prolaze u Googleu. Ne govorim samo za domaće tržište, nego i za strano.
Prema tome, nemojte vjerovati svemu što pročitate u vezi SEO, pa čak ni onda kada to izjavi netko iz Googlea...
 
mrgood kaže:
exact match domene još uvijek dobro prolaze u Googleu

Naravno da je tako, kako kaže naš Mrgood. :)
Ne treba ići daleko, pokušajte samo u Google upisati internet zarada, i osim našeg Foruma koji je, jasno, No1, na prvoj strani ima još nekoliko EM domena koje sadrže istu frazu. :)
 
It all depends.

A kako drugacije opisat? Tocno je da se pojam SEO poprilicno rasirio pa je tesko definirat gdje je SEO, kad sve ovisi za koje potrebe, na sta ciljamo itd. Obicno kad se govori o SEO-u se govori o mainstream industriji tako da je tesko donijeti precizan sud o tome.

Ja dovoljno znam o SEO-u da bi izjavljivao neke cvrste stvari. Sto vise znam o SEO-u to vise otkrivam koliko je raznolik i tesko ga je standardizirat. No ipak, neki smjer gdje mainstream industrija ide jest kvalitetan sadrzaj tj. kao sto smo mnogo puta rekli, SEO je sve vise sastavni dio ostalih internet marketing inicijativa. I sto vise radim u tom smjeru sve mi vise ima smisla. Nekad sam samo brinuo o rankinzima na Googleu, nije da su beskorisni, ali tu ima jos toliko toga sto se moze integrirati da kad se sve to pocne radit onda sve to pocne imat smisla.

Kada pisemo dosta tekstualnog sadrzaja onda rangiramo za razne longtail fraze i dobijamo tako posjetu sa trazilica, kada pisemo kvalitetan sadrzaj onda ta posjeta se duze zadrzava, ako sa kvalitetnim "Call To Actions" privlacimo ljude da nas prate na facebooku, g+, twitteru i najbitnije putem e-maila, onda tu "jednokratnu SEO posjetu" pretvaramo u stalne posjetitelje. A onda ako medjusobno kombiniramo te kanale, putem e-maila promoviramo npr. nase posteve koji onda radi tog boosta dobiju veci poticaj na drustvenim mrezama itd.

Pisanjem bloga tj. veceg broja tekstova pokrivamo tj. ciljamo veci broj "longtail keyworda" s naslovima tekstova, isto tako vise sadrzaja za redovitije objavljivanje na drustvenim mrezama, dok s druge strane kad izradujemo 5 i vise puta duze od prosjeka tekstove stvaramo trajniji sadrzaj koji zbog svoje duzine ima vecu percipiranu vrijednost i samim time se vise referencira (share-a, linka itd.). Tako dobijamo "linkabilan" sadrzaj te time privlacimo linkove.

A sve to naravno promovirate na sve moguce ostale nacine promocije od placenog oglasavanja, sudjelovanja u raspravama na blogovima i forumima i raznim drustvenim zajednicama itd.

Sto se vise bavim internet marketingom to vise shvacam koliko je bitan ovaj "marketing" dio u cijeloj prici.

Naravno, uvijek postoji onaj ALI. Vec sam 10 puta govorio nesto u stilu kako "izuzetak potvrduje pravilo". Jako je puno onih koji rade kontra svega ovoga i opet imaju rezultate. Da istina je da exact match domene i danas rangiraju, samo je pitanje koliko je to danas isplativa opcija za vecinu ljudi. Da naravno da na domacem trzistu ne vrijede ista pravila kao u US. Isto i u US znam vidjet ekipu koja rangira sa totalno losim backlink profilom. Ali to su izuzetci od "vecine". Ma vidim ekipu koja zaraduje al doslovno stotine tisuca dolara mjesecno, koristeci najspammy blackhat SEO tehnike. Oni rangiraju na silu mjesec dana i u tih mjesec dana ostvare dovoljnu zaradu da im se isplati. I onda su toliko usavrsili pumpanje novih sajtova da im se to isplati stalno radit.

Puno je varijacija na temu, puno ekipe radi kontra sustava ali isto tako, ne moze se poreci kako je "content marketing" i fokus na pruzanje kvalitete trend koji je zahvatio SEO industriju. Firmama se vise isplati ici polako, predvidivo i ocekivano nego preko noci postici rezultate ali isto tako i preko noci ih izgubit. Vecina firmi se okrece nekom postepenijem poslovnom modelu gdje manje ovise o SEO-u a vise ga gledaju kao posljedicu svojih marketing aktivnosti i gradnjom branda.

Najbolji primjer SEO-a koji sam do sada vidjao je firma koja je 50% svojih resursa posvetile "community projektima" i koja ni ne zna sta je SEO. Zapravo bili su angazirali SEO firmu koja im je bila natrpala dio spammy linkova i skoro im unistila prirodan ogroman autoritet koji su imali. Hocu reci, da sve ono sto mainstream SEO blogovi danas propovjedaju, ova ekipa je to radila u praksi jos davno. Oni su slagali vodič jer je to bilo korisno za njihov community, oni rokaju forum jer je korisno za njihov community, oni su proizveli softver i odrzavaju ga redovito za njihov community i zbog svega toga rasturaju i imaju skoro 3000 websiteova koji linkaju na njih. Ali oni su rokali "useful content" dok jos ekipa nije rokala SEO a kamoli "content marketing".

Al nema sumnje da i dalje neki zaraduju ogromne pare na blackhat SEO-u tj. forisranju rankinga mimo Googleovih smjernica. Ako neki od najvecih brandova to rade onda mnogi to rade. Samo jedna je bitna razlika izmedju brandova koji imaju lovu i obicnih affiliate marketera. Veliki brandovi imaju dovoljno novaca da bi njihov "blackhat SEO" izgledao prirodno. Oni kad kupuju linkove ne kupuju direktno linkove nego kupe oglasavanje kod nekog pa dogovore nekakav "PR tekst" i slicne stvari. Vi dan danas mozete kupovat linkove ako ste dovoljno strucni da nitko ne pomisli kako to jest kupovina linkova.

Tesko je definirat gdje je SEO danas, ja znam sto je SEO za mene danas, ali to ne mora znacit da je tako i drugima :)
 
Kapetan Bačvica kaže:
Naravno da je tako, kako kaže naš Mrgood. :)
Ne treba ići daleko, pokušajte samo u Google upisati internet zarada, i osim našeg Foruma koji je, jasno, No1, na prvoj strani ima još nekoliko EM domena koje sadrže istu frazu. :)

Istina. Ali sta mislis koliko je "internet zarada" bitan izraz za posjetu ovog foruma? Vise dobijemo posjete za "kako otvoriti kafić" nego za "internet zarada" izraz :)
Longtail posjeta je 95% posjete ovog foruma, kao i vecine takvih websiteova.
Dok vi vidite ovaj forum primjer kako EMD i dalje funkcionira, meni je primjer koliko je EMD nebitan u ukupnoj prici i koliko je "content" puno mocniji.
Upravo bi mogli analizirat ovaj forum i izvuci neke zakljucke o tome sta ciljati sa SEO-om, ali o tome drugi put.
 
dbomestar kaže:
Kapetan Bačvica kaže:
Naravno da je tako, kako kaže naš Mrgood. :)
Ne treba ići daleko, pokušajte samo u Google upisati internet zarada, i osim našeg Foruma koji je, jasno, No1, na prvoj strani ima još nekoliko EM domena koje sadrže istu frazu. :)

Istina. Ali sta mislis koliko je "internet zarada" bitan izraz za posjetu ovog foruma? Vise dobijemo posjete za "kako otvoriti kafić" nego za "internet zarada" izraz :)
Longtail posjeta je 95% posjete ovog foruma, kao i vecine takvih websiteova.
Dok vi vidite ovaj forum primjer kako EMD i dalje funkcionira, meni je primjer koliko je EMD nebidan u ukupnoj prici i koliko je "content" puno mocniji.
Upravo bi mogli analizirat ovaj forum i izvuci neke zakljucke o tome sta ciljati sa SEO-om, ali o tome drugi put.

I ovo je suština rasprave oko EMD domena. Nije bitno da li funckionišu ili ne, ali dugoročnim, kvalitetnim projektima se ne isplati uzeti EMD frazu u odnosu na neko brandabilno ime.

A ako se isplati malim affiliates, go for it. :) Slažem se da ne treba slepo slušati šta mainstreem blogovi kažu, a pogotovo ne poruke od Googlea. Kada Matt Cutts napravi video i kaže da nešto više ne funckioniše u SEO svetu, to je skoro sigurno znak da je (u trenutku pravljenja videa) to izuzetno učinkovita tehnika, ali i da će kad-tad biti mnogo manje učinkovita.


A da na domaćem tržištu, barem srpskom, prolazi spam, to sigurno. Jednostavno nema dovoljno sajtova koji bi se rangirali za određene fraze, pa se tako većina fraza može rangirati bilo čime.
 
Igor Tomić kaže:
A da na domaćem tržištu, barem srpskom, prolazi spam, to sigurno. Jednostavno nema dovoljno sajtova koji bi se rangirali za određene fraze, pa se tako većina fraza može rangirati bilo čime.

Tako je, i ovo je suština domaceg weba. Google mora NEŠTO rangirat na top 10 rezultata. Kada nema dovoljno rezultata onda ce izbaciti ono sto je najrelevantnije. Ako nema website koji ima i autoritet s linkovima i kvalitetan tekst i on-page optimizaciju, onda ce izbacit bilo sta, u tom slucaju je cesto dovoljno bilo kakav on-page SEO, cisto da si 1% relevantniji za neki izraz, vec mozes rangirat.

Npr. kad trazim nekog privatnog doktora ili neki lokalni servis, obicno dobijem one lokalne direktorije, agregatore podataka i slicne gluposti. Ako bi se naso netko da slozi kvalitetan tekstualni i smisleni sadrzaj za te "izraze" vjerujem da bi bolje rangirao od tih direktorija i agregatora. Ali pošto nitko nema interesa to napravit, tako nes ne postoji, i zato rangiraju direktoriji.

S time da npr. u US i konkurentijim trzistima situacija uglavnom nije takva. Iako kod local seo-a cesto vidim da za manje gradove je puno lakse rangirat za istu nichu nego za vece.
 
dbomestar kaže:
Ali sta mislis koliko je "internet zarada" bitan izraz za posjetu ovog foruma? Vise dobijemo posjete za "kako otvoriti kafić" nego za "internet zarada" izraz :)

Naravno da je tako. :)
Ja to znam jako dobro, jasno da ne mogu računati (samo) na posjetu za pojam "idemo na Bačvice" ili "Bačvice", a Mrgooda sam podržao u tome da EM domene rangiraju dobro za svoj keyword, što je točno, a svi (pratitelji Foruma) znamo da glavni kolač donose longtail fraze.

Slažem se sa svim napisanim gore. :fever
 
dbomestar kaže:
Tesko je definirat gdje je SEO danas, ja znam sto je SEO za mene danas, ali to ne mora znacit da je tako i drugima :)

Ja mislim da se baš u ovome krije suština. SEO je danas za jedne jedno a za druge nešto sasvim drugo i može se reći da su svi upravu.

Ekipa koja gura kratkoročne projekte, će najverovatnije gurati full black hat, gde je uspeh brz a pad još brži. Ali će ekipa nakon pada odmah krenuti dalje i raditi na novom projektu po istom sistemu.

E sad, ako se želi dugotrajnost, bez obzira na jezik i nišu, po meni je jedini ispravan put raditi polako i pravilno. Moja firma trenutno ima oko četrdesetak klijenata kojima se vodi neka od kampanja. E sad zamislite, da ja zbog toga što Google još uvek nije u potpunosti pokupio niše našeg govornog područja radim neku vrstu black hat. Pa da se svako jutro budim i gledam analitike strepeći da nekog od klijenata nije pokupio neki update. Bilo bi zaista svako jutro stresno zar ne :) ?

Za klijente se moraju raditi dugoročni projekti, i po meni tu se čak ne sme ni koketirati sa black hat metodama po cenu da projekat traje mnogo duže i da se značajno teže dodje do rezultata. Jer ako te pokupi update, tu ne gubiš samo taj sajt, gubiš klijenta, gubiš sve ostale poslove koje mu eventualno radiš, gubiš nove poslove koje bi radio za njega ili preko njegovih kontakata, gubiš reputaciju u biznis svetu...

Zato svako treba dobro da promisli koje metode koristi. Ne oslanjati se samo na Google, ali kroz sve ostale kanale podsticati SEO. Jer po meni SEO nije deo integrisane internet marketing strategije, SEO je ustvari sama ta integrisana internet marketing strategija.

A o tome kako sad to tako komplikovano uspeti prodati klijentu koga razni nazovi stručnjaci bombarduju sa mogućnošću instant uspeha ću verovatno pisati u nekom narednom postu :)
 
Upravo citam na Search Engine Journal-u kako je Google posle uklanjanja Authorship slicica, sada u potpunosti ukinuo AuthorRank iz daljeg rezultata pretrage jer je primeceno da rel=author zapravo nije pomogao da se poveca promet na stranicama ali i da vlasnici nebi trebalo da primete pad u rangiranjuna na SERPs-u. :coffee

SEO se menja svakoga dana...
 
Po meni SEO priča je kao letvica u skoku u vis -google traži kvalitetne linkove i metode dobijanja istih, diže letvicu a lošiji skakači (lake i jednostavne metode gradnje linkova) otpadaju. Također ne treba zanemariti i zaboraviti činjenicu da google odbacuje i vlastite zamisli. Tako da tko god se osloni samo na "google zamisli" u datom trenutku će dobro tresnuti.
Osim linkova proces se dodatno koplicira i otežava sa uveđenjem dodatnih radnji koje nisu isključivo LB (kao što je spomenuo dbomestar).
Možda meni najzanimljivije od svega je to što mi se čini da google "kajta" seo ekipu i generalno web zajednicu koja želi biti visoko rangirana.
Izraz kajtanje je iz WOW online igrice a nekakav doslovni prijevod je vozanje/otezanje/zamajavanje, u stvarnom životu to možete vidjeti svaki dan kad cure vozaju momke koji su jako zainteresirani a one nikako da im daju što žele.

Slijedom toga da zaključim Seo priča će ostati u ovim ili onom obliku, koliko će se razlikovati od početaka samo nebo zna, a trajti će dok bude onih koji će trčati za google mamcima.
 
SEO?
Živ je ako se zna služiti njime? Po pričanju i čitanju sa raznih foruma i članaka (moz.com), zaključujem da svaki dan napredova i veoma bitan faktro kod napredovanja internet marketinga. Bravo. Samo nisam toliko upuće da bi sam pravio i radio kod SEO optimizacije. Jel Ima tko preporuku ili voljan pomoći malo konzultirati me? Hvala
 
Dogod postoji pretraga na bazi SERP, postojace i SEO.
Tesko je zamisliti da ce G uspeti prilagoditi desetine miliona ljudi svom algoritmu, obicni korisnici imaju odredjene navike i za njih ne vaze pravila pande ili pingvina, ista stvar vazi za IT zajednice, tako da sve ce biti uglavnom prilagodjeno njima sa posebnim akcentom na drustvene mreze. (IoP)
 
Tako nekako. Složio bih se s Vama kolega. A evo da i napisem samo jednu od meni boljih firmi, barem po pricanju na internetu (posto sam pretrazio hrpu sajtova da nađem nekoga za Arbona iz HRV.
Pa ako moze da me usmjeri na bolju firmu, neka napise u komentar :) Jos jedno pitanje; jel ste primjetili da SEO za desktop i SEO za mobilne uređaje počeo odvajati? o_O Ili nešto sam krivo skužio? :O


MOD EDIT: Nećemo linkovati sa exact match anchor textom i reklamirati firmu uvijenim pitanjem. :)
 
Back
Na vrh