• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Tutorijal: Kako prodati oglasni prostor na sajtu

DavidVictor

Legenda
Tu od
21 Ruj 2009
Postova
808
Mnogi koji krenu praviti neki sajt ili vise njih, razmisljaju o tome kako bi mogli privuci neke oglasavace da se oglasavaju tu. Neki pak vec imaju jako velike i razradjene sajtove ali im tesko ide sa zaradom, ili ne mogu tako lako naci oglasavace koji ce biti spremni da izdvoje sumu novca koju oni traze. Tu sam primetio da mnogi grese i napumpavaju neke previse bombasticne cifre, koje ne bi najveci giganta na nasim prostorima platili za sajtove takvih kalibara.

Pre nego sto krenem korak po korak davati savete i upute kako i sta raditi, moram Vam skrenuti paznju na par stvari. A to je da je ovo Srbija, Hrvatska, Bosna, Crna Gora, kako god Balkan i da je generalno finansijska kriza. Retko ko od obicnih ljudi odvaja lovu da ulaze u marketing, pogotovo ne u internet marketing, jer je taj vid oglasavanja na nasim prostorima jos uvek nedovoljno razvijen. Oni drugi pak koji su vec giganti na trzistu u nekim oblastima kao npr Telenor, razne banke, Dormeo, Vip itd itd, pametno ce birati gde ce se oglasavati i to svakako nece biti funny sajtova sa 2-3.000 poseta, vec obicno isto tako gigantski sajtovi poput Naslovi, Vesti, Blic, Scandal itd itd. Tako da, sve vreme dok citate ovaj tutorijal, imajte na umu, da trebate biti realni i potencijalnim oglasavacima ponuditi razumnu i za trenutne uslove i finansijsku situaciju prihvatljivu cenu.

Kako prodati oglasni prostor na sajtu?

1) O CEMU JE VAS SAJT?

Ovo je jako bitna stavka. Nije isto imati funny sajt sa 10.000 poseta dnevno sa posetom koja npr dolazi sa Facebooka ili nekih drugih izvora, i imati npr 2.000 poseta dnevno na sajt koji je usko vezan za automobile i jedno 80-90 % dolazi sa google trazilice.
Razlika je u tome sto cete na funny sajtu iako je 5 puta veca poseta, jako tesko naci oglasavace koji su spremni izdvajati vece sume za reklamiranje. Razlog tome je sto su posetioci takvog sajta "sareni" i neki ko na primer ima zubnu ordinaciju, ili prodaje ogrlice za bebe, tesko da ce u posetiocima takvog sajta videti potencijalne klijente/kupce.

Dok ce npr sajt koji je konkretno o automobilima sa 2.000 ciljanih poseta imati mnogo vece sanse da nadje oglasavace. To je iz razloga sto ce kontaktiranjem jedno 100tinak raznoraznih auto placeva, auto servira itd sa vrlo realnim sansama naci nekoga ko je zainteresovan, upravo zato sto je poseta ciljana. Posetioce takvog sajta bas zanimaju automobili, i ako takav sajt dnevno ima npr 10.000 ucitavanja stranica i na njima se vrte baneri nekog auto placa i auto servisa, velike su sanse da ce veliki procenat njih kliknuti na te oglase i biti zainteresovan za to sto ti oglasavaci nude.

Ovo je tako ocigledno i vrlo jednostavno, tako da uvek razmisljajte o tome. Mnogo je bolje otvoriti sajt sa 1.000 ciljanih poseta za neku oblast konkretno nego 5.000 poseta koje su zapravo "vazduh" i vrlo cesto nece biti primamljive nijednom oglasavacu iz bilo koje oblasti.

2) POSETE I AUTORITET SAJTA

Kada smo resili to kakve tipove sajtova traze ozbiljni oglasavaci, sada je vreme da se pozabavimo brojem posete na Vasem sajtu i autoritetom istog. Kada je prvi uslo ispunjen, posete i autoritet su ono sto se gleda. Sto veca poseta i veci autoritet, to vece sanse i da cete privuci veci broj oglasavaca, i naplatati vecu cenu. Jaki i autoritativni sajtovi na nasim prostorima imaju i preko 50.000 poseta dnevno. Trudite se maximalno i ne zadovoljavajte se trenutnom posetom, uvek moze vise i uvek moze bolje. Sto vise poseta - vece su sanse.

Posete mozete dovesti na jako puno nacina.
Prvi nacin koji je meni uvek najdrazi i najlepsi je dovodjenje posete sa google-a. Ta poseta ne samo sto je po misljenju mnogih najkvalitetnija, uz to je i najsigurnija na neki nacin, i u auto pilot je modu. To znaci da je potrebno da se dobro izrangirate na google za zeljene kljucne reci, poseta polako dolazi i povecava se, i Vi je gledate kako auto pilot stize, bez da se mucite da reklamirate sajt negde drugde ili slicno. Takodje, i za klikove na adsense, ova vrsta posete je obicno najkvalitetnija, kao i za neke affiliate proizvode koje mozda prodajete na sajtu.

Pored google-,a posetu mozete dovlaciti na jos dosta nacina. Sledeci je toliko popularni Facebook. Mozete otvoriti fan page specijalno za taj Vas sajt i polako dovlaciti fanove na njega, ili platiti ljudi i FB kampanju da oni to odrade za Vas. Kada Vam se fan page popuni, mozete svakoga dana na njega objavljivati nove tekstove i desavanja na Vasem sajtu i tako Vase fanove slati sa FB na sajt. Pored tog fan page-a koji bi bio konkretno vezan za Vas sajt, ako imate i neke druge fan stranice mozete i na njima objavljivati neke tekstove sa Vaseg sajta i tako dovoditi dodatnu posetu. Pored Facebook-a, mozete posetu dovoditi i sa drugih socijalnih mreza, pa tako otvoriti Twitter, StumbleUpon, Delicious, Digg itd itd.

Treca vrsta posete je poseta sa drugih referalnih sajtova. Znaci ako ste radili neke razmene linkova ili razmene banera, sto vise poseta imaju ti sajtovi, vise ce i Vama posete slati. To obicno nije neka ogromna poseta kao sto moze biti sa google ili socijalnih mreza, ali svakako nije za zanemariti pa vredi poraditi i na tom polju pa razmeniti banere sa nekim posecenijim sajtovima.

Cetvrta vrsta posete je sa foruma ili sa blog komentara. Ako ste aktivni na nekom forumu i u potpisu imati link do Vaseg sajta velika je verovatnoca da cete dnevno imati par poseta i sa njega od ljudi koje ce zainteresovati sta Vi to drzite u potpisu. Takodje ako ste aktivni komentator na nekom popularnom i posecenom blogu, isto je velika verovatnoca da cete i na taj nacin privuci jos nekolicinu klikova na Vas link.

Peta vrsta posete moze biti tako sto cete napraviti jedan blog koji ce biti vezan za Vas glavni sajt. I na njemu npr pisati samo ono najzanimljivije sa Vaseg glavnog sajta. Mozete malo ispromovisati i taj blog, pa tako i sa njega slati dodatnu posetu na vas glavni sajt.

Sesta vrsta posete moze biti kroz e-mail marketing. Mozete se potruditi da stvorite velike e-mail lista ljudi koje zanima bas Vasa tematika. I tako im na mail slati najzanimljivije novosti sa Vaseg sajta, i na taj nacin ih dovoditi direktno na Vas sajta da to procitaju.

Sedma vrsta posete je poseta preko placenog oglasavanja kao sto su AdWords ili eTarget na primer. Ovaj vid oglasavanja Vam nikako ne bih preporucio, jer je totalno neisplativ, osim u slucaju ako nesto prodajete na sajtu. Ako je Vas sajt informativnog karaktera, ovo se nikako ne isplati, jer je poseta kratkorocna - imacete je sve dok ulazete u kampanju. A novac nikako necete moci da povratiti ni u pola, jer nista ne prodajete na sajtu.

I osma vrsta posete bi bila isto jako kvalitetna a to je - direktna poseta. Na direktnu posetu i ne mozete previse uticati ali svakako mozete nekim postupcima uciniti da bude sto veca. To su ljudi koji su vec bili na Vasem sajtu, kojima se Vas sajt i informacije na njemu svidele i sada se vracaju ponovo da procitaju nesto novo. Za sto vise direktne posete, bitno je da imate i sto vise posete inace svakog dana, jer ce veliki broj od te velike posete dolaziti tu i narednih dana. Pored toga, trudite se da svakog dana imate neki novi sadrzaj na sajtu, da bi posetioci imali zbog cega da se vracaju na Vas sajt. Zatim, mozete povremeno organizovati nagradne igre, cime cete privuci jos stalnih posetioca, koji ce tu dolaziti i da vide nove informacije vezano za tu nagradnu igru i procitaju nesto novo na Vasem sajtu. Ideja je jako puno, ja sam Vam naveo one najcesce i najkorisnije, a na Vama je sada da ukljucite mozak i maximalno se posvetite. Sledeci korak je:

3) PRAVLJENJE MEDIA KITA

Jeste da je ovo tek 3.korak po redu, ali po mom misljenju je i jedan od najvaznijih. Bez dobrog media kita nema ni ozbiljnih oglasavaca.
Media Kit zapravo predstavlja skup svih informacija koje pomažu potencijalnom oglašavaču da se odluči za vaš oglašivački prostor.

Pa šta je to što treba da sadrži jedan dobar i kvalitetan media kit?

a) POZICIJE BANERA - uhvatite print screen Vaseg sajta i jasno i precizno obelezite pozicije koje zelite prodati, i napisite dimenzije istih. Trudite se da se drzite onih standardnih dimenzija kao sto su: 728x90, 468x60, 300x250, 250x250 i slicno. To Vam govorim iz razloga sto ako imate npr mesto za baner koje je dimenzija 548x75 tako mozete samo otezati potencijalnom oglasavacu i mozda ga i odvratiti od Vas jer bi u tom slucaju morao da pravi nove banere, tj da placa nekoga da mu izradi banere novih dimenzija, sto je bespotrebno opterecenje i za Vas i za oglasavace. Pojednostavite stvari tako sto cete lepo naznaciti gde se baneri nalaze i stavite standardne dimenzije.

Evo jednog lepog primera kako to treba da izgleda:

http://www.dodaj.rs/f/2c/as/A7TFcfF/baneri1.jpg

Tu je jasno naznaceno gde se nalaze sve 3 pozicije kao i dimenzije banera.

b) KO SU VASI POSETIOCI? - Potencijalni oglasavaci takodje zele da znaju ko su posetioci Vaseg sajta. Zanimace ih najcesce i kog su pola, koliko imaju godina, iz kojih drzava dolaze, da li su zaposleni itd itd. Zato je vrlo bitno da prikupiti sto vise podataka o Vasim posetiocima i da to jasno istaknete. Predlazem Vam da otvorite posebnu stranu za Marketing i da na njom predstavite ove podatke. Jos bolje i lepse izgleda ako sve te podatke predstavite graficki npr ovako:

http://www.dodaj.rs/f/3j/iw/42ht1XvO/zemlja-grafik.png

A jedan lep primer cele Marketing strane mozete videti na ovom primeru:

http://www.totalcar.rs/marketing/

Na toj Marketing strani ispisite sve brojke i statisticke podatke koje rade u Vasu korist. Koliko imate poseta, koliko ucitavanja stranica, koliko se posetioci zadrzavaju itd itd. Uhvatite print screen iz google analytics za tacne i detaljne podatke.

c) CENOVNIK - Kada ste odradili i potencijalnim oglasavacima predstavili svu detaljnu statistiku, pozicije banera itd, ostaje Vam da napisete i cene za oglasavanje. To se obicno radi tako sto se formiraju cene za svaki baner posebno, i cene se izrazavaju najcesce na period od mesec dana, 3 meseca, 6 meseci i godinu dana. Cene se formiraju najcesce prema tome koliko ce biti prikaza tog banera. Za nase prostore napominjem da trebate biti vrlo realni, i staviti prihvatljive cene. Neka realna cena za top pozicije kao sto su 728x90 i 468x60 je oko 0.15-0.20 eura na 1.000 prikaza. To znaci da npr ako imate 500.000 prikaza stranica mesecno, mozete ocekivati izmedju 75 i 100 eura mesecno za jedno oglasavacko mesto.
Mozete i ponuditi nestandardnu vrstu oglasavanja koja je u danasnje vreme sve popularnija a to su: Floater, Roll down, Takeover baneri ili sve popularnije brandiranje sajta, koje se radi tako sto je oglas Vaseg oglasavaca razvucen preko cele pozadine Vaseg sajta i klikabilan je. Ovo nestandardne banere mozete dogovoriti u zavisnosti od zelja i prohteva oglasavaca, najbitnije je sastaviti osnovne najvaznij stvari koje ce Vam u vecini slucajeva jedino i trebati.

d) KO SU VASI KLIJENTI? - Jako je dobro ako ste vec imali neke oglasavace (jos bolje ako su poznati i renomirani) da ih navedete u sklopu Vaseg media kita. To ce dodatno uliti poverenje Vasim potencijalnim oglasavacima, a takodje moze i delovati po principu konkurencije tako sto ce neko videti konkurenta i reci: "aha, on se tu oglasavao, tu je mozda caka, moram isprobati i ja pa da vidim rezultate". Naveo sam primer. Tako da nije lose navesti i ovo, jer Vam moze samo koristiti i povecati sanse da nadjete oglasavaca i dogovorite oglasavanje.

To bi bilo to sto se tice media kita i ovim je skoro cela prica zavrsena. Ono sto Vam preostaje je da ili redom kontaktirate firme/oglasavace i nudimo im oglasavanje i media kit, ili da cekate da se oni sami Vama jave. Predlazem Vam ovo prvo, jer drugo svakako stoji. Kada je Vasa marketing strana spremna, kada je media kit spreman, ostaje Vam samo da "jurite" oglasavace. Postoji i druga opcija da to radite preko internet marketing agencija kao sto su npr u Srbiji:

1. Httpool – office@httpool.rs
2. Fastbridge – office@fastbridge.rs
3. Direct Media – office@directmedia.rs
4. Communis – info@communis.rs
5. Huge Media – office@hugemedia.rs
6. Strawberry Interactive – office@strawberry-interactive.com

itd itd. Pored sam Vam naveo i e-mail adrese na koje ih mozete kontaktirati. Ali za pocetak Vam predlazem da se sami potrudite i pocnete traziti oglasavace dok ne postanete dovoljni mocni da to neko drugi radi za Vas.

I sada cu Vam dati 2 lepa primera media kita nekih od velikana:

1) Media kit Tracare - http://www.tracara.com/razno/Media_Kit-Tracara.pdf
2) Media kit Sportala - http://www.sportal.rs/uploads/SportalMediaKit.pdf
3) Media kit Burek - http://www.burek.com/promo/marketing-april10.pdf
4) Media kit Naslovi.net - http://www.naslovi.net/naslovi.pdf

4) PRACENJE POSETA I KLIKOVA U KAMPANJI

Svaki potencijalni oglasavac ce zeleti da zna koliko puta mu se baner prikazao i koliko je imao klikova na njega. Znaci nije dovoljno samo navuci veliku posetu i imati jak autoritet sajta, vec morate potencijalnim oglasavacima ponuditi i najbolje uslove i svu mogucu detaljnu statistiku. Postoji nekoliko programa - software-a za ovo, neki su free, a neki se placaju.
Jedan od najboljih i najjednostavnijih za snalazenje je svakako:

Google Ad Manager

Detaljan opis AdManagera, sa slikama i textom, jedan jako lep tekst mozete procitati ovde:

http://www.seekandhit.com/blog/opce...-za-prodaju-oglasnog-prostora-na-vasem-sajtu/

Glavu gore, radite i radite, trazite oglasavace i trazite, dok ne postignete cilj. Uspeh je rezervisan samo za one najupornije i najhrabrije!

Srecno sa prodajom oglasnog prostora!

S postovanjem,
David Victor

:waving
 
Nije direktno vezano za temo, no sa malim twistom moze da bude.

Evo kakvim je videom jedan covek ponudio saradnju Ryan Eagle-u, vlasniku EWA i BLAMAds CPA mreza:

Kod:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7Om_mprz2l0#!


sto ne bi ponudili oglasivacima reklamno mesto na vasem sajtu tako sto sajt (njegov media kit prakticno) i sebe prezentujete kroz video? Ili uraditi nesto slicno za guest posting, tj. predstaviti sebe, svoje iskustvo i portfolio jednim videom, zacinjenim vasim iskustvom, vasem sajtu i sl ... Siguran sam da bi mnogo bolje prosli nego preko kontakta samo emailom.
 
poptupno se slažem za video, jer je to najbolji način prezentacije, a poželjno je da traje maksimalno 90-120sec, ili ravno minut, jer prosječni surfer, pa tako i oglašivač, ima kratko vrijeme koncentracije, Pogledajte npr. google video prezentacije, sve traju oko minut.
 
dado023 kaže:
poptupno se slažem za video, jer je to najbolji način prezentacije, a poželjno je da traje maksimalno 90-120sec, ili ravno minut, jer prosječni surfer, pa tako i oglašivač, ima kratko vrijeme koncentracije, Pogledajte npr. google video prezentacije, sve traju oko minut.

Meni je potreban nekakav video kako bi prezentirao website koji baš služi za povezivanje onih koji kupuju reklame i onih koji prodaju oglasni prostor.

Gledao sam nešto na Fiverru, ali mi se ništa ne sviđa. Inače trebao bi mi video od oko max. 1 minut, ne pretarano nabudžen i ne znam ni ja šta... Koliko gof donese poseta sa YouTube-a (gde naravno planiram da okačim), dovoljno će biti.

Je l' mi može ko pomoći oko odabira mesta gde bih mogao da poručim takav video ?

Izvnjavam se što sam malo skrenuo sa teme, ali kad može MOD, mogu i ja. :p
 
Marko86 kaže:
dado023 kaže:
poptupno se slažem za video, jer je to najbolji način prezentacije, a poželjno je da traje maksimalno 90-120sec, ili ravno minut, jer prosječni surfer, pa tako i oglašivač, ima kratko vrijeme koncentracije, Pogledajte npr. google video prezentacije, sve traju oko minut.

Meni je potreban nekakav video kako bi prezentirao website koji baš služi za povezivanje onih koji kupuju reklame i onih koji prodaju oglasni prostor.

Gledao sam nešto na Fiverru, ali mi se ništa ne sviđa. Inače trebao bi mi video od oko max. 1 minut, ne pretarano nabudžen i ne znam ni ja šta... Koliko gof donese poseta sa YouTube-a (gde naravno planiram da okačim), dovoljno će biti.

Je l' mi može ko pomoći oko odabira mesta gde bih mogao da poručim takav video ?

Izvnjavam se što sam malo skrenuo sa teme, ali kad može MOD, mogu i ja. :p

Postavi temu u oglasima, na forumu ćeš najalakše naći nekoga da odradi posao.
 
Back
Na vrh