• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Sms marketing

freemind

Legenda
Tu od
16 Stu 2009
Postova
955
Sada je 05:37 ujutro pravo vreme za pisanje :), upravo sam zavrsio jednu kampanju za sms marketing, pa povodom toga da objasnim kljucne stvari:

Sms marketing


Mnogi marketing preko mobilnih prilicno zanemaruju,skoro kao da ne postoji. Svi koji se bave internet marketingom uglavnom misle da je to nesto izuzetno skupo i daleko. Zasto bi pored email-a, ppc-a, silnih metoda i mogucnosti koristio nesto sto moram toliko da placam?

U srbiji je slanje jedne bulk sms poruke izmedju 0,01 -0,02e
( http://www.starionbgd.com)
U hrvatskoj oko 0,03
(http://www.it1.hr/smsnet.aspx )
odlican strani servis http://www.bulksms.com gde je cena poruke oko 0,038e
Starion ima besplatnu php skriptu, za slanje, i ona sadrzi sve sto je potrebno- adresar, unos brojeva preko txt dokumenta, zakazivanje, menjanje maski....

Bulksms.com ima net aplikaciju, znaci desktop, i ima sve opcije kao i Starion.
Sve ove cene su jos jeftinije ako uzimate na veliko, recimo ja u starionu i bulksms-u uzimam na "kilo" i samim tim cena poruke je jos manja, takav slucaj je i sa ostalim provajderima. ( na primer preko 10.000 poruka je 1,6 dinara, a preko 50.000 1,2 ).

sms_marketing.jpg


Kako skupiti korisnike ?


Studija 1

Prijatelj koji treba da otvori kafic, zamolio me je da mu pomognem da "dovucem ljude" na otvaranje.
Odlucio sam se za sledece: Angazovao sam 4 promoterke, i 2 promotera, da po ulici reklamiraju kafic, tako sto ce traziti broj mobilnog, i korisnik treba da se potpise i da napise svoj telefon ako zeli da primi informacije u vezi desavanja u buducem novom kaficu u gradu. Devojke su "startovale" momke , a promoteri devojke. Dve promoterke su bile kod fakulteta. Za dva dana skupili su 740 brojeva.Plus, imali smo promociju, ako donesu taj papir, imaju jedno pice besplatno.

Sve brojeve sam ubacio u skriptu za slanje bulk sms-a, upisao pored svakog ime i prezime ( obogatio listu, to je poznato iz email marketinga) .
Na dan otvaranja poslao sam svima promotivnu poruku. Maska sms poruke je bila ime kafica ( maska je ono sto pise umesto broja) .
Rezime: kafana je bila puna, 170 ljudi. Njih 95 je donelo papir, a cuo sam njih nekoliko, da je saopstilo da je negde izgubilo papir.
Sto znaci od 740 sms-a, njih 100 je doslo . To je 13%

Studija 2 .

Imam sajt za horoskop. Oko 13.000 registrovanih korisnika, uglavnom zena. Naravno od svih imam email. Da bi dobio mobilni broj, svima sam poslao email, da ce dobiti poklon i to besplatan dnevni horoskop na sms. Svaka je u posebnoj formi , ostavljala svoj telefon i svoj horoskopski znak. Dobio sam 12 lista ( za svaki znak jednu), izuzetno obogacenu listu, -pre svega znam da su zene, da ih zanima horoskop i koji su horoskopski znak. i Broj mobilnog. Od 13.000 korisnika, dobio sam 3400 brojeva mobilnih.

Ove dve studije, pokazale su, da brojeve mozete uzimati i offline, ali i online. Bitno je poverenje, ali i zdrava logika. U prvom slucaju, za promotere smo izdvojili preko 200e , ali za slanje 740 poruka samo 10e ! . Sto znaci sledeci put, kada moj prijatelj bude pravio promociju, on ce za njih 740 izdvojiti toliko koliko ce ih dvojica popiti, sto znaci u dobitku je ako mu dodju bar 3 korisnika od njih 740 . Da ne pricamo da je od tih 100 koji su dosli prvi put bilo vise njih koji su postali stalni gosti, zbog muzike, ambijenta ( ovo sada nema veze sa marketingom, ali i ima, naravno odlicna usluga je osnova svega da bi bilo koji posao uopste funkcionisao.)

studija 3

Bavim se sahom.Posto subotom nema turnira, odlucio sam da organizujem subotom "cuger" u lokalnom sah klubu. U svom telefonu imam nekih 70 brojeva od sahista, i plus otisao sam do sekretara kluba, koji ima brojeve od kapitena svih ekipa, i uzeo brojeve. Ovo je normalna praksa, posto svi kapiteni i zele i traze da se obaveste kada ima neko takmicenje. Poslao sam svima poruku na dan turnira.Turnir je bio nevidjeno posecen, sank u sah klubu je zaradio vise nego ikad, a evo i dan danas taj turnir postoji, zove se "subotnji cuger" u NSK-u u Novom Sadu. Slanje poruka me je izaslo nekih 4e .

Kako jos mozete iskoristiti sms marketing?

Kreiranje sajtova za mobilne uredjaje, odavno je prestao da bude hit. To je danas nesto normalno u svetu, kao sto je normalno da imate klasican sajt.
Svi znamo koliko je sada i koliko ce u buducnosti mobilni biti bitni u internet svetu.Kada korisniku posaljete poruku, sa linkom do sajta, i jos ako na
mobilnom sajtu imate mogucnost "call to action" , onda je jasno da je sms marketng nesto sto treba da se podrazumeva kod modernog IM .

Ako nudite uslugu, ili ako imate neku prodaju, postoji html kod za mobilne sajtove "click to call" i on glasi ovako:

<a href=”tel:450-333″>Nazovite odmah</a>

Sta to znaci kada ubacite taj kod na mobilni sajt?
Korisnik kada klikne na njega, on odmah zove Vas broj.Umesto linka, telefon poziva broj koji ste upisali posle tel: ..... Umesto anchora mozete staviti neku sliku ili slicno.

Zamislite koliko je veca verovatnoca da Vas neko pozove preko mobilnog dok je na sajtu, nego na klasicnom?
Mnogo puta se desilo da mi korisnik kaze, " pa nisam hteo da pozovem, samo sam kliknuo da vidim sta ima iza, ali eto kada sam vec pozvao, koliko ja dobijam od oglasavanja...."
Ovo definitino nije bio nezeljen poziv, korisnik je bio na sajtu, moj je pretplatnik, sto znaci da je na listi, i plus jeste on kliknuo " zato da vidi sta je iza" ,
ali definitivno njega zanima usluga, ja sam ga samo malo pogurao sa opcijom "click to call" i na kraju je posao uspesno zakljucen.Naravno, mnogo vise poziva dobijam preko mobilnih od korisnika koji su znali sta je iza linka ili slike, jednostavno vec u ruci drze mobilni i impulsivno su reagovali jer su zeleli odmah da rese stvar. Da su bili pored racunara, mozda bi im nesto odvuklo paznju, ili bi mozda ostavili za kasnije.
Opcija click to call se vrlo lako ubacuje na sajt, samo kopirajte gore kod i izmisljeni broj zamenite sa Vasim. Naravno opcija ce raditi samo ako pristupate sajtu preko mobilnog uredjaja.

Sms marketing mozete koristiti u bilo kojoj oblasti, da li cete ih voditi na svoj mobilni sajt ili cete siriti posao, tako sto cete napraviti aplikacije, ili jednostavno obavestiti ih o raznim akcijama i popustima,a ako nemate svoj proizvod ili uslugu, ubacivati affiliate linkove, jer danas ljudi mogu da placaju direktno preko mobilnih uredjaja.
Sms marketing se ne razlikuje mnogo od email marketinga u smislu obogacivanja liste, i same strategije. Najveca razlika je sto sms 98% ljudi procita, i mnogo je uocljiviji nego email. Poruka stalno je tu, ako korisnik dobija od nekog sms posle Vas, korisnik ce opet videti masku ( naslov ) od Vas u spisku poruka, i drugo mobilni je mnogo prisniji za korisnika nego racunar, a takav odnos imaju i prema porukama.

images


Kao sto pise na slici, sms marketing je bar 5x jaci od email marketinga,
bitno je ne spamati ljude, koristiti samo svoje liste, i voditi racuna o svojim pretplatnicima i oseticete radost koju nosi sms lista pretplatnika.
 

DavidVictor

Legenda
Tu od
21 Ruj 2009
Postova
808
Odlican text zaista, nova i neobradjena tema a tako efikasna, sve pohvale. Za sada moj favorit na turniru :)
 

Looney_zunes

Član
Tu od
4 Ožu 2011
Postova
38
Samo da kažem kolegama iz Hrvatske koji su već počeli slagat neku kombinaciju, ovako, sms marketing u Hrvatskoj je zabranjen!

Ja sam se još ranije bio zainteresiro za to područje, no zakon je po tom pitanju jasan.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
Looney_zunes kaže:
Samo da kažem kolegama iz Hrvatske koji su već počeli slagat neku kombinaciju, ovako, sms marketing u Hrvatskoj je zabranjen!

Ja sam se još ranije bio zainteresiro za to područje, no zakon je po tom pitanju jasan.

To sasvim sigurno nije tocna informacija jer znam da postoje cak i u mom gradu velike firme na svjetskoj razini koje pruzaju razne SMS usluge. A u organizaciji koje sam clan smo koristili njihove usluge.

Mozda spamanje sms-ovima nije dozvoljeno (kao ni sa e-mailovima i sl.) i mnoge druge stvari, ali reci da je sms marketing zabranjen je netocno. Postoji toliko toga sto spada pod rijec "marketing" tako da je sirok spektar stvari koje su dozvoljene a dio su sms marketinga.

Npr. meni T-com nudi promotivne akcije za razne gluposti sa sms-ovima. Dali mislis da netko tko se bavi time bi svjesno krsio zakon?
 

Looney_zunes

Član
Tu od
4 Ožu 2011
Postova
38
dbomestar kaže:
Looney_zunes kaže:
Samo da kažem kolegama iz Hrvatske koji su već počeli slagat neku kombinaciju, ovako, sms marketing u Hrvatskoj je zabranjen!

Ja sam se još ranije bio zainteresiro za to područje, no zakon je po tom pitanju jasan.

To sasvim sigurno nije tocna informacija jer znam da postoje cak i u mom gradu velike firme na svjetskoj razini koje pruzaju razne SMS usluge. A u organizaciji koje sam clan smo koristili njihove usluge.

Mozda spamanje sms-ovima nije dozvoljeno (kao ni sa e-mailovima i sl.) i mnoge druge stvari, ali reci da je sms marketing zabranjen je netocno. Postoji toliko toga sto spada pod rijec "marketing" tako da je sirok spektar stvari koje su dozvoljene a dio su sms marketinga.

Npr. meni T-com nudi promotivne akcije za razne gluposti sa sms-ovima. Dali mislis da netko tko se bavi time bi svjesno krsio zakon?
Na najmanje tri mjesta u zakonu se spominje:
(…) Na temelju odredbe članka 107. stavka 1 Zakona o elektronič­kim komunikacijama uporaba tehničkih sustava u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodnu privolu korisnika usluga. Pod tehničkim sustavom podrazumijevaju se pozivni uređaji (automatski ili s ljudskim posredovanjem), telefak­sni uređaji i elektronička pošta, uključujući SMS i MMS poruke.

2. mjesto...
Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke teks­tovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pri­bavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga.


I treće koje navodim....
(40) Potrebno je osigurati zaštitne mehanizme za pretplatnike pro­tiv narušavanja njihove privatnosti kroz neželjenu komunikaciju u svrhu izravne promidžbe, pojedinačno korištenjem uređaja za automatsko pozivanje, telefaksnih uređaja i elektroničke pošte, uključujući i SMS-poruke. Ovi oblici neželjenih promidžbenih poziva i poruka mogu s jedne strane biti relativno jednostavni i jef­tini za slanje, a s druge strane mogu opteretiti ili nametnuti tro­škove primatelju. Štoviše, u nekim slučajevima njihova količina može također uzrokovati poteškoće u mrežama za elektroničku komunikaciju i terminalnoj opremi. Za te je oblike neželjene pro­midžbene komunikacije opravdano zahtijevati ishodovanje pret­hodnog izričitog pristanka primatelja prije nego se im se takvi pozivi ili poruke upute. Zajedničko tržište zahtjeva harmonizirani pristup kako bi se osigurala jednostavna pravila za poduzeća i korisnike u čitavoj zajednici.

Mislim da zakon nije dvosmislen, tako da je savršeno jasno kako je u RH to zabranjeno...

Što je sasvim logično, jer u trenutku kada prestane bit tako, svi ćemo dobivat najmanje 50 promidžbenih poruka dnevno...
 

EuforijaKg

Dobro znana faca
Tu od
26 Velj 2011
Postova
256
Looney_zunes kaže:
Na najmanje tri mjesta u zakonu se spominje:
(…) Na temelju odredbe članka 107. stavka 1 Zakona o elektronič­kim komunikacijama uporaba tehničkih sustava u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodnu privolu korisnika usluga. Pod tehničkim sustavom podrazumijevaju se pozivni uređaji (automatski ili s ljudskim posredovanjem), telefak­sni uređaji i elektronička pošta, uključujući SMS i MMS poruke.

2. mjesto...
Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke teks­tovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pri­bavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga.


I treće koje navodim....
(40) Potrebno je osigurati zaštitne mehanizme za pretplatnike pro­tiv narušavanja njihove privatnosti kroz neželjenu komunikaciju u svrhu izravne promidžbe, pojedinačno korištenjem uređaja za automatsko pozivanje, telefaksnih uređaja i elektroničke pošte, uključujući i SMS-poruke. Ovi oblici neželjenih promidžbenih poziva i poruka mogu s jedne strane biti relativno jednostavni i jef­tini za slanje, a s druge strane mogu opteretiti ili nametnuti tro­škove primatelju. Štoviše, u nekim slučajevima njihova količina može također uzrokovati poteškoće u mrežama za elektroničku komunikaciju i terminalnoj opremi. Za te je oblike neželjene pro­midžbene komunikacije opravdano zahtijevati ishodovanje pret­hodnog izričitog pristanka primatelja prije nego se im se takvi pozivi ili poruke upute. Zajedničko tržište zahtjeva harmonizirani pristup kako bi se osigurala jednostavna pravila za poduzeća i korisnike u čitavoj zajednici.

Mislim da zakon nije dvosmislen, tako da je savršeno jasno kako je u RH to zabranjeno...

Što je sasvim logično, jer u trenutku kada prestane bit tako, svi ćemo dobivat najmanje 50 promidžbenih poruka dnevno...

Naravno da je zabranjen spam u bilo kojoj formi, kao sto je e-mail-om tako je i sms-om.

Nzm da li si primetio svuda stoji da je zabranjeno u slucaju, ako pre toga nemas dozvolu od korisnika kome sanjes. Ovde se prica o slanju ljudima koji su prijavljeni na listu i od kojih si dobio dozvolu da im saljes sms-ove.
 

cfire

Dobro znana faca
Tu od
9 Srp 2011
Postova
210
freemind, sjajan tutorijal, sve pohvale! Odlicno je sto si postavio ove prakticne primere koje si sam probao, zaista dosta pomazu u shvatanju kako ceo sistem funkcionise.

Sto se tice tog zakona koji spominjes:

Looney_zunes kaže:
2. mjesto...
Uporaba pozivnih sustava, s ljudskim posredovanjem ili bez njega, telefaksnih uređaja ili elektroničke pošte, uključujući kratke teks­tovne poruke (SMS) i multimedijske poruke (MMS), u svrhu izravne promidžbe i prodaje dopuštena je samo uz prethodno pri­bavljenu privolu pretplatnika ili korisnika usluga.

U ovoj temi je freemind objasnio da je on te brojeve telefona dobio od tih osoba naravno uz njihovu saglasnost, nije na random lupao brojeve i slao poruke. Ako se tim principom vodis, sigurno neces imati problema.
 

Davor Bomestar

Legenda
Tu od
27 Lis 2008
Postova
3,697
cfire i EuforijaKg su sve rekli. To sto trebas suglasnost ne znaci da je nesto zabranjeno.
Kao sto rekoh, spam je zabranjen, sms marketing nije.
 

Looney_zunes

Član
Tu od
4 Ožu 2011
Postova
38
Moja greška je što sam bio pročito samo uvodni dio texta od freeminda, a ovu svoju poruku s citiranjem zakona sam imao već dosta dugo spremljenu pa sam ju samo copy-paste-o... no nije loše da i drugi to vide, pa da znaju da random ne postoji...

Text od freeminda je odličan kao i njegov način rada, i mislim da je čitanost sms poruka i više od 5x bolja nego čitanost mailova... želim mu puno uspjeha...

No da pitam, ja kada sam se informiro za takav način promocije, zanimalo me da li postoji mogućnost da se plaća nekakva licenca nekome za sms sustav, a ne da se plaća po jednoj poruci?
 

freemind

Legenda
Tu od
16 Stu 2009
Postova
955
Ako pravite kampanju preko neta, za uzimanje sms brojeva, bitno je da odradite i verifikaciju mobilnih, kao sto i email mora da se verifikuje,nema razlike. Sta to znaci?
Ako nudite nesto besplatno, a zauzvrat da dobijete mobilni broj ( isto kao email) , i korisnik treba da upise svoj mobilni, taj broj mora da se verifikuje pre nego sto ga stavite na listu.
Samo da kazem, to je programerskih 2 sata posla, znaci oko 20e , da ne mislite da je nesto bog zna sta.
Forma treba da bude takva da korisnik sam izabere iz menija mobilnog provajdera, i da upise broj. Tu treba da pazite da ne upisuju nepostojeci brojevi, kao i da pazite na kolacice i sesije, da ne moze sa iste ip adrese u kratkom roku da se unese i slicno. Za verifikaciju broja treba vam jos jedna maska. Recimo imate glavnu masku za svoj biznis "Kafic-One"
neka maska za verifikaciju bude "Verifikuj" . Maksimalna duzina maske je 11 karaktera, tako da budite kreativni ako ime vaseg proizvoda ili usluge ima vise karaktera.Korisnik kada upise broj, on dobija odmah na sms, sifru, koju treba da unese u php polje kod broja, i tako Vi znate da je broj koji je unet verifikovan i validan.
Sto se tice ubacivanja laznih brojeva od strane korisnika, to je zaista minimalno, recimo na 10.000 brojeva jedan ili dva. To provajderi tolerisu, i mnogo vise od toga, pogotovo sto radite ispravnu stvar, i oni to znaju. Znaci ako nekome stigne pogresna sifra za validaciju, to se ne smatra kao spam, jer u poruci nema ni vase firme ni linka nista, na isti nacin se tretira kao i kada neko upise pogresan email i kada neko drugi dobije email sa verifikacijom za neki sajt , sto je zaista mali procenat.

- php forma za unos mobilnog
- korisnik kada unese mobilni i klikne posajli, izlazi mu pop up, za to vreme stize mu sms, u pop up unosi sifru koju je dobio na sms
- kada upise sifru, broj se salje u vasu bazu

Evo screenshot od danas , to je admin deo, gde mi se skladiste rezultati:
5memib.jpg


Od 11 30 do 16 40

Tu je lista, korisnik, mobilni, da li je uspesno dobio kod, zeleni su verifikovani, zatim ide broj kolacica, sesije....
Svi verifikovani brojevi se skladiste u jos jedan poseban box, i to mogu da slozim po raznim parametrima, tako da jednim klikom sve kopiram i slozim ih u softver za slanje.
vidimo da imamo dva ne verifikovana broja, koji su dobili kod. Obicno, nekome ili nije ukljucen mobilni, ili nece da verifikuje. Ali procenat verifikovanih u odnosu na broj poslatih verifikacija je veoma visok.
 

freemind

Legenda
Tu od
16 Stu 2009
Postova
955
Ko radi adult affiliate, plugrush isplacuje i do 50 $ za 1000 mobile pop up prikaza za neke zemlje ( Austrija recimo ili 40 $ svajcarska) .
Ako oglasivaci isplacuju toliku sumu za pop up, odnosno reklamu, koja nije skroz targetovana, mozete misliti koliko je vec sada u mobilnom svetu veca zarada nego kod klasicnih sajtova.
 
Na vrh