<--- Uvod --->
Procitavsi tekst koji se nedavno nasao na IZ forumu - http://japhr.blogspot.com/2012/04/366-or-how-i-tricked-myself-into-being.html naveo sam sebe na razmisljanje da se posvetim istrazivanju jedne teme koja mi nije bila bliska, a u poslednje vreme privlaci ne samo moju paznju, vec paznju velikog broja korisnika interneta,
a to je Pinterest. Tako da cu u ovom postu pokusati da vam priblizim princip funkcionisanja ovog sistema, kao i nacine na koje mozete profitirati od istog.
Pinterest vazi za jednu od socijalnih mreza koja se u poslednje vreme najvise razvija, i ima ogroman potencijal. Zasto onda ne iskoristiti taj potencijal na pocetku i dovesti sebe u situaciju da zaradite solidan novac od toga? Jako je tesko predvideti kako ce se neka mreza razvijati, i u kom pravcu ce to ici, jer postoji bezbroj faktora koji na to uticu. Svakako bi svako od onih koji se bave social media marketingom voleo da je tu od samog pocetka npr. Facebooka, i na taj nacin se razvijao uz ovu socijalnu mrezu, pratio njen razvoj, prilagodjavao se, usavrsavao se, i vremenom dobro zaradjivao. Eto, sad imamo priliku da uz Pinterest uradimo upravo to, jer je on svakako odlicna prilika.
Ono sto zelim da vam kazem najbolje je opisano u ovom jednostavnom citatu na koji sam naisao prilikom istrazivanja, a to je:
Pinterest je sajt koji je najbrze stigao do vrednosti od 10 miliona unique poseta u istoriji, a evo i podataka o broju poseta najpopularnijih social media sajtova:
<--- Sta je Pinterest? --->
Najjednostavnije receno, Pinterest predstavlja socijalnu mrezu koja vam omogucava da nadjete ljude slicnih interesa, zatim da kreirate sadrzaj u obliku slika i videa, kao i da taj isti sadrzaj delite, lajkujete, komentarisete. Iako na prvi pogled deluje isto kao bilo koja druga socijalna mreza ovog tipa, nije bas tako. Naime, Pinterest je otisao nivo iznad svih ostalih servisa, jer ispunjava covekovu potrebu da sadrzaj gleda na minimalisticki, vizuelan nacin, a pritom i da nadje osobe zajednickih interesa i da deli te interese.
Trenutno postoje samo dva nacina da se registrujete, mozete se registrovati tako sto zatrazite invite od Pinteresta, ili budete pozvani od nekoga ko je vec clan ove mreze.
Kada postavite sliku na vas board, uz nju dodajete komentar i link ka sajtu sa koga ste je preuzeli, ovo je odlican nacin da promovisete svoj sajt, ako jos uzmemo u obzir da mozete da kreirate dobar viralni sadrzaj, onda je ovo stvar koja vam moze dovesti dodatnu posetu na sajt. Do skoro su ti linkovi koje ostavljate uz sadrzaj koji kacite, bili dofollow, sto je bilo od velikog znacaja za gradjenje linkova ka vasem sajtu, ali nazalost kako sam saznao vise nemaju tu funkciju i sada su nofollow.
Odlicna stvar je to sto je ovaj servis povezan sa Twitterom i Facebookom, pa na taj nacin mozete vas sadrzaj promovisati na tim mrezama. Sto se tice Facebooka, za sada je omoguceno samo povezivanje sa licnim profilom na ovoj mrezi, dakle nije moguce povezati Pinterest nalog sa nekom vasom stranicom na FB-u. Tako da ukoliko promovisete svoj biznis, a ne zelite da vezujete svoje licne podatke za to, idealno resenje je Twitter.
Veliku prednost ovog servisa predstavlja to sto imate mogucnost da pratite tacno one boardove koji vas interesuju, dakle ne morate pratiti sve sta odredjena osoba postuje, nego samo ono sto spada u vase interese. Ovo svakako ne treba potcenjivati, jer u poslednje vreme web servisi teze ka sto vecem savrsenstvu, a ova opcija omogucava upravo to da zauzeti ljudi ne gube vreme na stvari koje ih ne zanimaju, vec da kvalitetno iskoriste svoje vreme i potrose ga na stvari koje spadaju u njihove interese.
Sto se tice autorskih prava, Pinterest jasno daje do znanja da svaki sadrzaj koji pinujete sa nekog drugog sajta, moze biti obrisan na zahtev autora istog. Ukoliko na vas nalog stigne veliki broj prijava za krsenje autorskih prava, vrlo je moguce da ce vas nalog biti suspendovan.
Affiliate linkove je strogo zabranjeno ostavljati uz sadrzaj koji postavljate, tako da je najbolje da traffic saljete na svoje stranice na kojima promovisete
proizvode.
<--- Osnovni pojmovi --->
Evo nekoliko osnovnih pojmova vezanih za ovu mrezu, koji ce vam dosta olaksati pocetak i pomoci vam da se lakse snadjete.
#Boards
Boards su tabele, uz pomoc kojih dosta lakse organizujete svoje pinove. Na primer, napravite board "Cars" i u njega pinujete vase omiljene automobile.
Tabele mozete kasnije i editovati, dodavati im opis, kategoriju kojoj pripadaju, kao i listu osoba koje mogu postovati(pinovati) sadrzaj umesto vas.
#Pins
Pinovi predstavljaju sadrzaj koji postavljate na vas board, on moze biti u obliku slika ili videa, i uz njega dodajete kraci opis.
Pinove mozete vi uploadovati, a mozete i da ih postavljate tako sto koristite "Pin It" button, koji veoma lako implementirate u vas internet browser, i kada nadjete sliku/video koji vas zanima, jednostavno uz pomoc tog buttona isti postujete na neki od vasih boardova.
#Following
Kada kreirate vas account, pinterest vam predlozi nekoliko ljudi koje mozete pratiti u zavisnosti od oblasti koje ste odabrali
da vas zanimaju. Naravno, mozete kad god zelite dodati ili izbrisati nekoga sa liste ljudi koje pratite, a jako dobra stvar je to
sto ne morate pratiti neciji kompletan profil, nego samo boardove koji vas interesuju.
#Repin
Ova opcija vam omogucava da sadrzaj koji je postavio neko od korisnika koje pratite, postavite na neki od vasih boardova.
Kada koristite ovu funkciju, na pinu ostaje link odakle je preuzet.
#Like
Ocigledno je o cemu se ovde radi, ukoliko vam se svidi nesto, vi to lajkujete, to ce se pojaviti na vasem profilu,
ali se nece nalaziti u nekom od boardova.
#Comment
Postoji i opcija komentarisanja pinova, to je nacin da iskazete svoje misljenje, da date pohvalu, primedbu i slicno.
<--- Profil i ponasanje ljudi koji koriste ovaj servis --->
Veoma je bitno znati koja ciljna grupa ljudi koristi ovaj servis, koliko godina ima, koliko vremena provodi na njemu, i jos mnogo toga...pre svega da bi se lakse prilagodili, razumeli i napravili strategiju u zavisnosti od
toga sta zelimo da postignemo.
Kao sto vidite 87% korisnika su zene, taj broj je u poslednje vreme opao(bio je cak 90%) zbog velikog booma koji je izazvala ova mreza i priliva veceg broja osoba muskog pola. Najveci je procenat onih izmedju 25 i 54 godine, tacnije oko 80%. Mozete videti i procenat ljudi na osnovu godisnjih primanja, veliku vecinu predstavljaju oni cija su primanja izmedju 25 000$ i 75 000$.
Posebno bih istakao sledecu cinjenicu, a to je da je na mesecnom nivou prosecno vreme koje korisnik provede na ovoj mrezi 1 sat i 17 minuta, ako to uporedimo sa ostalim socijalnim mrezama, onda ispada vise vremena nego sto korisnici provedu koristeci likedin, google+, myspace i twitter zajedno. Za mene je ovaj podatak fascinantan, i vise nego dovoljan pokazatelj o tome koliki potencijal ovde lezi. Evo malo detaljnijeg prikaza:
Jos jedna od jako bitnih stvari je popularnost boardova i pinova. Sto se boardova tice, najzastupljeniji su: Home decor(uredjenje kuce), Art(umetnost), Design(dizajn), Women's Apparel(zenska odeca) i drugi.
Dok je kod pinova slicna situacija, samo sto na prvom mesto preovladjuju hrana i pice.
Zanimljivo je da je 10% veca sansa da ce neko kupiti proizvod kao referal preko pinteresta, nego preko ostalih socijalnih mreza.
<--- Kako poceti --->
1) Za pocetak najbolji nacin da dodjete do followera i pokazete vase prisustvo, je da radite promociju na drugim socijalnim mrezama. Zatim bi bilo jako dobro da na vas web sajt postavite "follow button", kao i da napisete na nekom blogu(ukoliko imate) tekst o Pinterestu, i pozovete ljude da vas prate.
2) Napravite board za usko ciljanu oblast, to je jako slicno trazenju nichea o kome ce biti vas blog. Ovim zelim da kazem da je dosta bolje naci neku specificnu temu, i specijalizovati se za nju. Na taj nacin cete izgraditi svojevrsni brend na Pinterestu, i postacete prepoznatljivi po tome. Na primer, uvek je bolje umesto "Home"(sto se odnosi na celu kucu, i sve stvari vezane za nju) napraviti board "Children's Room", i tu stavljati materijal vezan za decije sobe, jer ceo Pinterest je preplavljen boardovima tog opsteg tipa, tako da je dosta teze istaci se i biti jedinstven u tako opstoj temi.
3) Ukoliko zelite da budete medju najboljima, morate biti spremni da repinujete sadrzaj drugih autora i na taj nacin upotpunjijete svoju kolekciju. Budite aktivni, cesto izbacujte nov sadrzaj, ali nemoje ni preterivati u tome da ne bi izazvali kontra efekat. Preporucljivo je 5-30 kvalitetnih pinova dnevno.
4) Pocnite da pratite ljude za koje mislite da bi vam uzvratili na isti nacin, pre svega gledajte da to budu osobe slicnih interesovanja kao vasih. Kada pratite nekoga, stvorite interakciju izmedju vas, komentarisite i lajkujte pinove te osobe, i velika je sansa da ce vam uzvratiti follow. Kada birate koga da pratite, potrudite se da ta osoba nema preveliki broj followera, tako je mala sansa da cete dobiti povratan follow, bolje je da se koncentrisete na one koji imaju do 200-300 followera za pocetak, kasnije ce sve to lakse i bolje ici.
5) Mozete koristiti i freelance sajtove za promociju vasih pinova. Jednostavno platite nekome da promovise vase pinove, i sigurno cete videti napredak. Na fiverru postoji dosta ponuda, za repinovanje, followere, etc, ja iskreno nisam to jos uvek probao zato sto mi vise-manje sve te ponude deluju kao junk, ali eto da znate da i tu mozete doci do promocije.
6) Koristite Pinterest da promovisete infografike. U posledenje vreme infografici su jako popularni, ukoliko ste u mogucnosti da kreirate ili da dodjete do kvalitetnih infografika, bilo bi odlicno da iste podelite sa svojim followerima.
<--- Nacini zarade --->
Svakako jedan od boljih nacina zarade sa kojim bi mogli da se pozabavite bi bila promocija affilate proizvoda. Mozete se jednostavno registrovati na Amazon, i promovisati neki od proizvoda, s`tim sto pazite na affiliate linkove posto nisu dozvoljeni,
dakle ili pravite link ka vasem sajtu, ili koristite skracivanje linkova(nisam siguran koliko je ovo pouzdano).
Iskorisite Adsense na vasem sajtu. Kao sto sam vec nekoliko puta napomenuo, postovanjem dobrog i korisnog sadrzaja znatno povecavate traffic ka vasem sajtu, a to bi trebalo da iskoristite na najbolji moguci nacin. Ukoliko imate blog vezan za recepte, koji su inace jako popularni na Pinterestu, postavite sliku zanimljivog obroka i ostavite link ka vasem clanku na kome se nalazi Adsense. Kada posetilac dodje na vas blog, vrlo je velika verovatnoca da ce kliknuti i na neki od oglasa na njemu.
Na Pinterestu postoji i Gift sekcija, gde su postavljeni odredjeni proizvodi i njihove cene. Ovo je jako dobra prilika za one koji se na primer bave zanimljivim rucnim radom, prave razne sitnice koje mogu biti primamljive, a i inace dosta dobro prolaze tamo.
To je samo predlog, mozete naci i stvari od preko 500$, kao sto su prstenje, nakit, torbe, obuca, itd...Uglavnom sa dobrom idejom, mozete dobro proci.
<--- Zakljucak--->
Pre svega hteo bih da kazem da je osnovni cilj ovog posta bio da podelim svoje istrazivanje i misljenje o ovom servisu sa clanovima foruma, kao i da sebe motivisem da napisem nesto ozbiljnije u sta je potrebno uloziti vise vremena i truda. U Pinterestu kao jos uvek mladoj mrezi sam video idealnu priliku za napredak, i verovatno jos vecu ekspanziju u buducnosti, zbog toga sam se i odlucio za ovu temu. Nadam se da sam vam priblizio Pinterest, i zainteresovao bar neki deo vas za njega. Svestan sam da ovo moze jos dosta bolje da izgleda, uvek moze bolje, naravno da su sve pohvale, sugestije,
dopune i kritike dobrodosle, tako da izvolite, zanima me vase misljenje
Pozdrav i sve najbolje!
Procitavsi tekst koji se nedavno nasao na IZ forumu - http://japhr.blogspot.com/2012/04/366-or-how-i-tricked-myself-into-being.html naveo sam sebe na razmisljanje da se posvetim istrazivanju jedne teme koja mi nije bila bliska, a u poslednje vreme privlaci ne samo moju paznju, vec paznju velikog broja korisnika interneta,
a to je Pinterest. Tako da cu u ovom postu pokusati da vam priblizim princip funkcionisanja ovog sistema, kao i nacine na koje mozete profitirati od istog.
Pinterest vazi za jednu od socijalnih mreza koja se u poslednje vreme najvise razvija, i ima ogroman potencijal. Zasto onda ne iskoristiti taj potencijal na pocetku i dovesti sebe u situaciju da zaradite solidan novac od toga? Jako je tesko predvideti kako ce se neka mreza razvijati, i u kom pravcu ce to ici, jer postoji bezbroj faktora koji na to uticu. Svakako bi svako od onih koji se bave social media marketingom voleo da je tu od samog pocetka npr. Facebooka, i na taj nacin se razvijao uz ovu socijalnu mrezu, pratio njen razvoj, prilagodjavao se, usavrsavao se, i vremenom dobro zaradjivao. Eto, sad imamo priliku da uz Pinterest uradimo upravo to, jer je on svakako odlicna prilika.
Ono sto zelim da vam kazem najbolje je opisano u ovom jednostavnom citatu na koji sam naisao prilikom istrazivanja, a to je:
"So why not jump on the train before it gets too full?"
Pinterest je sajt koji je najbrze stigao do vrednosti od 10 miliona unique poseta u istoriji, a evo i podataka o broju poseta najpopularnijih social media sajtova:
- Facebook: 7 milijardi
- Twitter: 182 miliona
- Pinterest: 104 miliona
- LinkedIn: 86 miliona
- Tagged: 72 miliona
- Google+: 61 miliona
- Instagram: 10,2 miliona
- Foursquare: 2,9 miliona
<--- Sta je Pinterest? --->
Najjednostavnije receno, Pinterest predstavlja socijalnu mrezu koja vam omogucava da nadjete ljude slicnih interesa, zatim da kreirate sadrzaj u obliku slika i videa, kao i da taj isti sadrzaj delite, lajkujete, komentarisete. Iako na prvi pogled deluje isto kao bilo koja druga socijalna mreza ovog tipa, nije bas tako. Naime, Pinterest je otisao nivo iznad svih ostalih servisa, jer ispunjava covekovu potrebu da sadrzaj gleda na minimalisticki, vizuelan nacin, a pritom i da nadje osobe zajednickih interesa i da deli te interese.
Trenutno postoje samo dva nacina da se registrujete, mozete se registrovati tako sto zatrazite invite od Pinteresta, ili budete pozvani od nekoga ko je vec clan ove mreze.
Kada postavite sliku na vas board, uz nju dodajete komentar i link ka sajtu sa koga ste je preuzeli, ovo je odlican nacin da promovisete svoj sajt, ako jos uzmemo u obzir da mozete da kreirate dobar viralni sadrzaj, onda je ovo stvar koja vam moze dovesti dodatnu posetu na sajt. Do skoro su ti linkovi koje ostavljate uz sadrzaj koji kacite, bili dofollow, sto je bilo od velikog znacaja za gradjenje linkova ka vasem sajtu, ali nazalost kako sam saznao vise nemaju tu funkciju i sada su nofollow.
Odlicna stvar je to sto je ovaj servis povezan sa Twitterom i Facebookom, pa na taj nacin mozete vas sadrzaj promovisati na tim mrezama. Sto se tice Facebooka, za sada je omoguceno samo povezivanje sa licnim profilom na ovoj mrezi, dakle nije moguce povezati Pinterest nalog sa nekom vasom stranicom na FB-u. Tako da ukoliko promovisete svoj biznis, a ne zelite da vezujete svoje licne podatke za to, idealno resenje je Twitter.
Veliku prednost ovog servisa predstavlja to sto imate mogucnost da pratite tacno one boardove koji vas interesuju, dakle ne morate pratiti sve sta odredjena osoba postuje, nego samo ono sto spada u vase interese. Ovo svakako ne treba potcenjivati, jer u poslednje vreme web servisi teze ka sto vecem savrsenstvu, a ova opcija omogucava upravo to da zauzeti ljudi ne gube vreme na stvari koje ih ne zanimaju, vec da kvalitetno iskoriste svoje vreme i potrose ga na stvari koje spadaju u njihove interese.
Sto se tice autorskih prava, Pinterest jasno daje do znanja da svaki sadrzaj koji pinujete sa nekog drugog sajta, moze biti obrisan na zahtev autora istog. Ukoliko na vas nalog stigne veliki broj prijava za krsenje autorskih prava, vrlo je moguce da ce vas nalog biti suspendovan.
Affiliate linkove je strogo zabranjeno ostavljati uz sadrzaj koji postavljate, tako da je najbolje da traffic saljete na svoje stranice na kojima promovisete
proizvode.
<--- Osnovni pojmovi --->
Evo nekoliko osnovnih pojmova vezanih za ovu mrezu, koji ce vam dosta olaksati pocetak i pomoci vam da se lakse snadjete.
#Boards
Boards su tabele, uz pomoc kojih dosta lakse organizujete svoje pinove. Na primer, napravite board "Cars" i u njega pinujete vase omiljene automobile.
Tabele mozete kasnije i editovati, dodavati im opis, kategoriju kojoj pripadaju, kao i listu osoba koje mogu postovati(pinovati) sadrzaj umesto vas.
#Pins
Pinovi predstavljaju sadrzaj koji postavljate na vas board, on moze biti u obliku slika ili videa, i uz njega dodajete kraci opis.
Pinove mozete vi uploadovati, a mozete i da ih postavljate tako sto koristite "Pin It" button, koji veoma lako implementirate u vas internet browser, i kada nadjete sliku/video koji vas zanima, jednostavno uz pomoc tog buttona isti postujete na neki od vasih boardova.
#Following
Kada kreirate vas account, pinterest vam predlozi nekoliko ljudi koje mozete pratiti u zavisnosti od oblasti koje ste odabrali
da vas zanimaju. Naravno, mozete kad god zelite dodati ili izbrisati nekoga sa liste ljudi koje pratite, a jako dobra stvar je to
sto ne morate pratiti neciji kompletan profil, nego samo boardove koji vas interesuju.
#Repin
Ova opcija vam omogucava da sadrzaj koji je postavio neko od korisnika koje pratite, postavite na neki od vasih boardova.
Kada koristite ovu funkciju, na pinu ostaje link odakle je preuzet.
#Like
Ocigledno je o cemu se ovde radi, ukoliko vam se svidi nesto, vi to lajkujete, to ce se pojaviti na vasem profilu,
ali se nece nalaziti u nekom od boardova.
#Comment
Postoji i opcija komentarisanja pinova, to je nacin da iskazete svoje misljenje, da date pohvalu, primedbu i slicno.
<--- Profil i ponasanje ljudi koji koriste ovaj servis --->
Veoma je bitno znati koja ciljna grupa ljudi koristi ovaj servis, koliko godina ima, koliko vremena provodi na njemu, i jos mnogo toga...pre svega da bi se lakse prilagodili, razumeli i napravili strategiju u zavisnosti od
toga sta zelimo da postignemo.
Kao sto vidite 87% korisnika su zene, taj broj je u poslednje vreme opao(bio je cak 90%) zbog velikog booma koji je izazvala ova mreza i priliva veceg broja osoba muskog pola. Najveci je procenat onih izmedju 25 i 54 godine, tacnije oko 80%. Mozete videti i procenat ljudi na osnovu godisnjih primanja, veliku vecinu predstavljaju oni cija su primanja izmedju 25 000$ i 75 000$.
Posebno bih istakao sledecu cinjenicu, a to je da je na mesecnom nivou prosecno vreme koje korisnik provede na ovoj mrezi 1 sat i 17 minuta, ako to uporedimo sa ostalim socijalnim mrezama, onda ispada vise vremena nego sto korisnici provedu koristeci likedin, google+, myspace i twitter zajedno. Za mene je ovaj podatak fascinantan, i vise nego dovoljan pokazatelj o tome koliki potencijal ovde lezi. Evo malo detaljnijeg prikaza:
Jos jedna od jako bitnih stvari je popularnost boardova i pinova. Sto se boardova tice, najzastupljeniji su: Home decor(uredjenje kuce), Art(umetnost), Design(dizajn), Women's Apparel(zenska odeca) i drugi.
Dok je kod pinova slicna situacija, samo sto na prvom mesto preovladjuju hrana i pice.
Zanimljivo je da je 10% veca sansa da ce neko kupiti proizvod kao referal preko pinteresta, nego preko ostalih socijalnih mreza.
<--- Kako poceti --->
1) Za pocetak najbolji nacin da dodjete do followera i pokazete vase prisustvo, je da radite promociju na drugim socijalnim mrezama. Zatim bi bilo jako dobro da na vas web sajt postavite "follow button", kao i da napisete na nekom blogu(ukoliko imate) tekst o Pinterestu, i pozovete ljude da vas prate.
2) Napravite board za usko ciljanu oblast, to je jako slicno trazenju nichea o kome ce biti vas blog. Ovim zelim da kazem da je dosta bolje naci neku specificnu temu, i specijalizovati se za nju. Na taj nacin cete izgraditi svojevrsni brend na Pinterestu, i postacete prepoznatljivi po tome. Na primer, uvek je bolje umesto "Home"(sto se odnosi na celu kucu, i sve stvari vezane za nju) napraviti board "Children's Room", i tu stavljati materijal vezan za decije sobe, jer ceo Pinterest je preplavljen boardovima tog opsteg tipa, tako da je dosta teze istaci se i biti jedinstven u tako opstoj temi.
3) Ukoliko zelite da budete medju najboljima, morate biti spremni da repinujete sadrzaj drugih autora i na taj nacin upotpunjijete svoju kolekciju. Budite aktivni, cesto izbacujte nov sadrzaj, ali nemoje ni preterivati u tome da ne bi izazvali kontra efekat. Preporucljivo je 5-30 kvalitetnih pinova dnevno.
4) Pocnite da pratite ljude za koje mislite da bi vam uzvratili na isti nacin, pre svega gledajte da to budu osobe slicnih interesovanja kao vasih. Kada pratite nekoga, stvorite interakciju izmedju vas, komentarisite i lajkujte pinove te osobe, i velika je sansa da ce vam uzvratiti follow. Kada birate koga da pratite, potrudite se da ta osoba nema preveliki broj followera, tako je mala sansa da cete dobiti povratan follow, bolje je da se koncentrisete na one koji imaju do 200-300 followera za pocetak, kasnije ce sve to lakse i bolje ici.
5) Mozete koristiti i freelance sajtove za promociju vasih pinova. Jednostavno platite nekome da promovise vase pinove, i sigurno cete videti napredak. Na fiverru postoji dosta ponuda, za repinovanje, followere, etc, ja iskreno nisam to jos uvek probao zato sto mi vise-manje sve te ponude deluju kao junk, ali eto da znate da i tu mozete doci do promocije.
6) Koristite Pinterest da promovisete infografike. U posledenje vreme infografici su jako popularni, ukoliko ste u mogucnosti da kreirate ili da dodjete do kvalitetnih infografika, bilo bi odlicno da iste podelite sa svojim followerima.
<--- Nacini zarade --->
Svakako jedan od boljih nacina zarade sa kojim bi mogli da se pozabavite bi bila promocija affilate proizvoda. Mozete se jednostavno registrovati na Amazon, i promovisati neki od proizvoda, s`tim sto pazite na affiliate linkove posto nisu dozvoljeni,
dakle ili pravite link ka vasem sajtu, ili koristite skracivanje linkova(nisam siguran koliko je ovo pouzdano).
Iskorisite Adsense na vasem sajtu. Kao sto sam vec nekoliko puta napomenuo, postovanjem dobrog i korisnog sadrzaja znatno povecavate traffic ka vasem sajtu, a to bi trebalo da iskoristite na najbolji moguci nacin. Ukoliko imate blog vezan za recepte, koji su inace jako popularni na Pinterestu, postavite sliku zanimljivog obroka i ostavite link ka vasem clanku na kome se nalazi Adsense. Kada posetilac dodje na vas blog, vrlo je velika verovatnoca da ce kliknuti i na neki od oglasa na njemu.
Na Pinterestu postoji i Gift sekcija, gde su postavljeni odredjeni proizvodi i njihove cene. Ovo je jako dobra prilika za one koji se na primer bave zanimljivim rucnim radom, prave razne sitnice koje mogu biti primamljive, a i inace dosta dobro prolaze tamo.
To je samo predlog, mozete naci i stvari od preko 500$, kao sto su prstenje, nakit, torbe, obuca, itd...Uglavnom sa dobrom idejom, mozete dobro proci.
<--- Zakljucak--->
Pre svega hteo bih da kazem da je osnovni cilj ovog posta bio da podelim svoje istrazivanje i misljenje o ovom servisu sa clanovima foruma, kao i da sebe motivisem da napisem nesto ozbiljnije u sta je potrebno uloziti vise vremena i truda. U Pinterestu kao jos uvek mladoj mrezi sam video idealnu priliku za napredak, i verovatno jos vecu ekspanziju u buducnosti, zbog toga sam se i odlucio za ovu temu. Nadam se da sam vam priblizio Pinterest, i zainteresovao bar neki deo vas za njega. Svestan sam da ovo moze jos dosta bolje da izgleda, uvek moze bolje, naravno da su sve pohvale, sugestije,
dopune i kritike dobrodosle, tako da izvolite, zanima me vase misljenje
Pozdrav i sve najbolje!