rakicko
Legenda
- Tu od
- 4 Lip 2010
- Postova
- 583
Poz svima. Vec nekoliko godina radim video produkciju ( I fotografišem), ali sto je najbitnije za ovu temu, I zarađujem preko youtube.com-a.
U ovom tekstu ćete saznati ono najbitnije, ali da ne bude zabune, ne preko parterstva niti su potrebni milionski pregledi. Već par godina savetujem klijente I uspešni su primenjujuci moje savete.
Kada govorim o youtube marketingu, tu ne mislim samo na blogere koji se snimaju, dobro prolaze i ovakvi klipovi
1. Kvalitet > brojnost klipova
Ovo je najveća greška koji početnici prave. Po njima, što više klipova imap, to si bolji. To definitivno nije tačno. Doduše, veća šansa da ćete biti ok na poziciranju na guglu, od toliko klipova, neki će završiti na prvoj strani, ali ako uložite maksimalan trud u svaki video, publika će prepoznati, imaćete više pregleda, zarade... Što bi rekli neki pametni ljudi
Ako ne dajete maksimum, tamo neko će biti spreman da uloži više truda i kada se nađete u ringu, pobednik će biti on.
Tako nešto sam ja zapamtio, i da nećete se vi tući, niti borite za život, ali zar nije glupo da uradite lošije nego što možete, zašto bi to neko radio? Ne tražite izgovore, nego zapnite!
Bolje 15 dobrih, a kada neko nabasa sve da vidi, nego 200 od kojih su 20 dobri. Od toliko smeća treba naći nesto ok.
2. Nemojte sve sami da radite, treba dosta vremena, zar nije bolje da se koncentrisete na stvari gde ste najbolji?
Ovako, prednost internet posla je što možete da imate dosta pauza, da radite kada god hoćete, da podelite to sa drugim ljudima, da plasirate svoje ideje, da ste sam svoj šef i sl.
Ovo ne znači da vi sad ne radite ništa, ali da se koncentrišete na ono što znate najbolje.
Primer: Zena odlicno kuva, zabavni su joj klipovi ali 6 meseci nista nije radila I htela je da odustane jer je sve sama radila. Dok vi smislite, skautirate konkurenciju, odradite video, reklamirate, treba dosta vremena, zarada neće odmah krenuti a gde je sajt, novi klipovi? Koja je prednost internet posla kad sedite za kompom 15 sati dnevno? Tako zena otvori posao na odesku nađe mene I godinu dana kasnije ima odlicnu zaradu, scenariste, snimatelje, marketing kolege... Posao joj je da radi sto voli, da kuva I da se zeza.
Nemojte da mislte da sve platite, nađite za pocetak jednu osobu koja zna 2 stvari koje ću navesti, isplatiće vam se.
3. Trazite feedback od prijatelja
Završili ste video, pitajte prijatelje za komentar. Da li bi preporucili drugima da pogledaju? Šta vam se svida a sta ne? Kada saznate mane, lakše ćete znati na čemu još da radite, šta im se dopada da još istaknete i sl.
Primer: Dobijete komentar da im se ne sviđa muzika, promenite stil muzike. Ima previše efekata, smanjite ih. Izgleda jeftino, pitate ih šta konkretno. koje scene i dobro pregledajte te scene i dosta poradite na njima.
4. Budite konstantni
Tipa svake subote u 16h novi video I stalno tada aploadujte. Nemojte ste lenji I video da radite u subotu, pa da kasnite, već uradite 1. u mesecu 4 klipa I imate mesec, dva (u zavisnosti koliko cesto aploadujete) fore da razmišljate o novim klipovima. Najavite kada stiže naredni video da posetioci znaju. Najava može biti i screenshot na socijalnim mrežama, ako je nešto veliko kao film, teaser i tako to... Možete i kao ja, da posle jednog klipa iza napišete kada stiže naredni.
1. Pretraga pre aploada
Pre nego sto planirate da uraditte neki video, potrazite na youtubeu slicne, planer ex keyword tool da vidite kolika je mesecna pretraga za taj keyword. Ako je mala, ideju ostavite za kasnije ili batalite. Jbg, nekad je to tesko ali publici morate da date ono sta zeli, kada budete vec poznati, probajte da postepeno ignorisete brojke.
2. Sadržaj
Oke, imate ideju, temu, šta dalje?
Napišite scenario, tačno sta želite sa tim videom. Jedan keyword za jedan video. Vodite računa o svemu: kvalitetu , intru, outru, dužini klipova Itd.
Prvo kvalitet.
Ako se snimate, uložite u dobru kameru. Dslr-ovi nisu skupi mada mozete proci I sa handy camerama. Kupite stalak, smislite scenario, šta da kazete, kadrove, pa tek onda snimajte. Iskoristite post produkciju maksimalno. Igrajte se sa kontrastom, saturationom I ostalim kolor korekcijama. Svašta možete da popravite, imate dosta upustava na youtube.com-u, pa iskoristite to u svoju korist.
Video se obično sastoji od 4 dela: Intro - Logo animacija - Sadržaj - Outro
Tipičan primer
Intro.
Zapravo, ovde kažete / snimite se / objasnite zašto da ljudi gledaju video I šta imaju od toga. To da traje maksimum 15 sekundi. Kratko I jasno, tipa: 'U ovom klipu cete videti kako da uradite sklekove. Zelite da naučite to? Ona se spremite da konačno to I uradite.' Sad tu moze biti kako da sliku uradite, pa pokazete koju, koje jelo spremate itd.
Logo animacija
Posle toga ide vas logo, animacija 2-5 sec.
Sadržaj neka bude kratak I jasan. Ne preporučujem klipove duze od 3-4 minuta, jedino ako nije mini kurs ili nešto što vam svi traže.
Outro.
Ovo mnogi zaboravljaju, ali veoma je bitno. U ovom delu se zahvalite ljudima što su ostali do kraja, recite im sta dalje da rade I zbog cega. Tipa : 'Hvala vam sto ste odgledali klip do kraja, prijavite se jer vam sledi dosta novih upvtstava, a naredni je o zgibovima. Posetite sajt jer tamo imate besplatne programe za pocetnike, kao I mnoge druge savete'. Lepo linkujete ka sajtu I dodaje sub dugme.
3. Optimizacija
Gotov apload, sta sad?
Pročitajte malo više o SEO-u ali ukratko:
- ključna rec na početku naziva klipa
- Iskoristite opis, pa pored fb I tviter linka napišite tekst o videu, ne samo copy-paste! Neka tu bude par puta ključna reč ili fraza.
-tagovi, 3 kratke varijacije naslova (nzm po seou, ali meni odgovara).
Marketing
Postavite klipove na forume sa tematikom kao vas video. Vas video o internet zaradi, tutnite ga odje. Ako je se radi o kuvanju, o nekom forumu za to.
Kontaktirajte fb s stranice sa istom tematikom, ponudite im razmenu linkova ili nesto drugo u zamenu. Kontaktirajte druge slicne kanale, mozda saradnju uspostavite. Potrazite konkurenciju gde I ko je reklamira, pa im sutnete mejl da pogledaju vas video na slicnu temu. Zapamtite, ako vas jedan sajt podigne, mnogo drugih sajtova ce automatski da pogleda, a fb profila tek. Platite reklamu na fbu, samo dobro razmislite da li za post ili stranicu.
Sve ste to uradili, a gde je zarada?
Pa ovako, nisam fan partnerstva jer oni stavljaju svoje neke reklame I vi imate 10%, zar nije bolje da imate svoj produkt I da uzimate 100% + sto ako kupe kod drugoga, otisli su sa klpa, hocete to? Sta da prodate? Znate dizajn? Servis, izradu sajta, templete, membership sajt gde dajete neke dodatke, A mozete hostinge reklamirati. Kuvanje? Da se uzivo dogovorite sa nekom prodavnicom, pa posudje, vip recepte, kurseve kuvanja. Ako imate neki biznis, recite mi koji pa cu vam dati neki savet, sta da pravite I sta da prodajete.
Radim ih i ja, ali rade i drugi, pa defititivno treba da razmislite da vas biznis raširite i na youtube.
Da pojasnim poslednji deo, on je verujem i najnoviji kod većine vas...
Kao što sam napisao, nije fora da reklamirate drugog nego da reklamirate svoje usluge. Ajd par primera da dam da biste ukapirali..
1. Web dizajner
Možete da radite uputstva za photoshop, wordpress i tako to, a da prodajete usluge web dizajna, izradu slika, da prodajete dodatke, da radite šeme pa da ih prodajete, dosta toga
2. Radite obezbeđenje, recimo video nadzor
Na youtube.com-u radite šta ne valja, gde ljudi greše a nudite vaše usluge, nzm video nadzor i tako to
3. Radite SEO
Pa fora vam je da pričate o dobrobiti seoa, veća zarada, popularnost, sve što vam padne na pamet. Možda se dogovorite sa nekim ko radi dizajn, pa on ubaci u svoj video deo o seou i napomene da ste vi iskustan, doćiće sigurno da vas posetite. Vi pričate zašto je dobar a nudite uslugu.
4. Recimo sajt koji se bavi crnom hronikom, šta možete da prodate tu?
Nasilje, ubistva, krađe, ja da gledam to, prvo bih pomislio da se to ne desi meni. Baner reklama obezbeđenje, vala, kliknem..Šta će reklame obezbeđenja na zabavnom sajtu? Ne kažem, može da prođe ali delotvornija tako. Tako i kod vaših klipova! Kapirate, govorite o problemu i nudite rešenje na taj problem.
SVE MOŽETE DA PRODAJETE PREKO YOUTUBEA, SAMO RAZMISLITE MALO IZVAN GRANICA!
Ljudi, ja kapiram da vi volite da radite nešto preko neta, kao što ja volim video i foto produkciju, my dream job, tako i vi, zar ne biste voleli samo tim da se bavite? Smislite, koja je vaša ciljna publika? Tipa, prodajete pilule za smršavljanje, ciljna publika gojazne žene i muškarci. Šta oni čitaju? Pa gledaju kako da zategnu guzu, kako da izgube kilažu, neki magazin... I onda vala, dok gledaju šta hoće, vide proizvod koji im treba, pa pogleda više informacija i eto vas da prikupite novac.
Prodajete nešto za sportiste? Proteine recimo.
Ciljna publika, sportisti, mladi ljudi, šta ih zanima? Kako da budu brži, jači? Kako da driblaju, šta radi Mika koji je svetski šampion, Ronaldo, šta ti ja znam. Pričajte im o tome i onda tu stavite vašu reklamu. Razmislite o video marketingu obavezno, Ray William Jonson je kglumac, pravi smešne klipove na netu, on je zaradio dosta love na netu ali da nije, eto portfolio ima na youtubeu. Onda zna da peva, krenuo pesme smešne da radi, rabija čovek. Gledajte konkunrenciju koja je uspela, možete dosta toga da naučite...Što se mene tiče, kao komentar možete napisati šta volite da radite a ja ću vam napisati kakav kanal da napravite...
Reklama za brijače, pogledajte obavezno!
Kreativna, inovativna, zabavna i smešna, ljudi su šerovali svuda i sad uzimaju opake pare..
Prvo mora vaša usluge da bude dobra, ne mojte da prodajete maglu. Tipa, da ste programer da uzdate se u gugl, naučite da radite svoj posao!
Znači, brijači k`o brijači, nikakva mudrost, ali ovako upakovano je zanimljivo, pamtljivo i što da ne probate? Onda naručite, svidi vam se i šta radite? Pa pričate drugima o tome. Razmislite, ja za hosting zanimljivu reklamu mogu da smislim, kamoli za nešto zanimljivije. Ima dosta ljudi koji pišu scenarije, pa raspitajte se, možda mogu da vam smisle gratis nešto kul, uradite, pa da probate.
Kapetan Bačvica kaže:Jesi li ti Rakićko uspostavio suradnju s nekim na Youtubeu, i na koji način?
Linkove ne možete mijenjati, ustvari i možete, i to na videima ali to nije baš uobičajeno...
Doduše, znam i ja za neke uspješne YT suradnje, na primjer Tim Schmoyer i Derral Eves, pratim ih obojicu, ali to su bijesni i (jako) uspješni Youtube manageri (pojavljuju se i u videima jedan drugom) i ne bi sigurno u nikakvu suradnju sa mnom, pa ni s tobom Rakićko, ne vjerujerm.
Jesam. Ako uzmemo primer kanala RakickoMCZ, koji doduse ne zaradjuje ali njega reklamiram pa... Kontaktirao likove koji rade isto sto i ja, kompilacije o CZV, njima se dopale i okacili su suggest kanale, reklamirali na svojim fb stranicama, radili par zajednickih klipova i sa nekima se vidjam redovno na utakmicama.
Oni imaju popularnije kanale i stranice, ali su im se dopale kompilacije. Ja na to gledam ovako, ako imas sta da ponudis, pogledace. Nemojte napadni da budete, da sad trazite reklamu, razmenu i tako to, budite strpljivi. Posaljite im mejl sadrzaja tipa:
`Pozdrav, dopada mi se vaš stav o Link Buildingu, ali zar ne mislite da može to i malo drugačije. Ja sam radio nešto slično, gde sam dao primere kako je to bolje.... Taj video sam aploadovao na tjubu, link pogledajte ovde... `
Kapirate foru? Znaci nije moj klip je taj i taj pogledajte.. Ako ste obradili istu temu na drugaciji nacin, posaljite im, mozda ce im se dopasti, ali, opet ponavljam, nemojte biti napadni, ako se nekome dopadne video, reklamirace ga i bez da mu kazete, ako sta me je smorilo za ovo vreme je poruka : Moze reklama?