• Poštovani posjetitelju, za korištenje svih mogućnosti koje InternetZarada Forum omogućuje, predlažemo ti da se registriraš. Besplatno je i tvoja privatnost je potpuno zaštićena. Registracija ti omogućuje pristup svim kategorijama i temama, mogućnost pristupa privicima u postovima (slike, video, tutorijali, uputstva itd), pristup malom oglasniku (Tržnica), direktnu komunikaciju s članovima putem privatnih poruka, automatsko praćenje tema od interesa i još mnogo toga. Veselimo se tvojoj prijavi! ❤️

Greske u on/off page seo optimizaciji?

skmcompany

Novi član
Tu od
24 Lip 2014
Postova
5
Na predlog clana foruma otvorio sam novu temu. Evo o cemu se radi.

Potrebna mi je pomoc odnosno saveti gde sve gresim oko seo optimizacije on/off page a site je skmcompany. com. Zadrzacu se na cetri bitne kljucne reci a to su: vakumiranje, termoformiranje, izrada scenografije i scenografija. Pozicije nisu lose, ali ni konkurencija nije nesto. Navodim da je pre oko tri meseca komplet srusen site, promenjena tema, title stranica, tacnije cela koncepcija. Znam da sadasnja tema nije nesto za seo optimizaciju ali eto zadesila se bas ta. Takodje predpostavljam da je home stranica problem zato sto je bukvalno prazna zato sam i gurao pojedinacne strane. Kad su u pitanju linkovi i tu vidim da gresim i procitao sam dosta tema i sadrzaja ali tek sam sad u konfuziji pa vas molim ako neko nadje malo vremena da baci pogled i da mi da neke smernice kako bi mi se sve razbistrilo i kako bi nasao pravac u kome da idem.

Napominjem da posedujem jos nekih desetak sajtova kao sto su vakumiranje. com, termoformiranje. com, izradascenografije. com, scenografija. org ... ako se neko ukljuci u temu i ako ima potrebe navescu i ostale. Te domene sam kupio i postavio sajtove jer sam imao u vidu neku mrezu a i ocekujem da i neki od njih se probije na prvu stranu tj neki vec jesu.

Mozda jos jedna od bitnih stvari jeste da sam pronasao nepozeljnu skriptu na sajtu koja je slala na desetine hiljada mailova kao i php file sa kodom base63. Nepozeljne skripte su otkrivene sasvim slucajno kad sam kontaktirao support servera. Sobzirom da sam zakupio ceo VPS desilo mi se da kad kreiram novog usera ne stize mail dobrodoslice sa logovima i to na gmail. Kad sam obavestio support oni su precesljali sve i nasli skriptu koja je slala hiljade mailova i konstatovali da je google banovao ceo server i da zato mailovi ne stizu na gmail. Skripta je obrisana a drugu (sa kodom base63) sam ja pronasao i obrisao. E sad mozda i ovo utice na rangiranje ja ne znam ali ima iskusnih clanova koji verovatno znaju.

Inace nemam tendencije da se bavim seo optimizacijom profesionalno tacnije za klijente, vec za svoje potrebe. Tacnije sajt koji sam naveo je sajt moje firme i imam jos ideja oko internet promocije svojih delatnosti kako na domacem tako i na stranim trzistima i voleo bih da vremenom naucim i usavrsim se oko seo optimizacije kako bih mogao sam da obavljam ovaj deo posla koliko toliko korektno.

Izvinjavam se na opsirnom postu i nadam se da nece biti zamerki pogotovo sto je prvi.
Unapred hvala ...
 
Nemam vremena pa cu samo nabrzake prvu natuknicu koja mi pada na pamet.

Recimo da najbitnije stvari u On-Page SEO-u su ti:

1. Title tag - naslov stranice
2. Tekstualni sadrzaj na stranici
3. Struktura websitea

Vec sa kombiniranjem tih stvari mozes puno napravit.

- Title tag treba biti sto opisniji do nekih 60-70ak znakova, najbitniji izrazi blize pocetku title taga. Po meni nije bas dobro sve imat velika slova jer je teze citat. Pod opisniji mislim, nek sadrzi fraze koje ce netko ukucat kad trazi bas tvoj proizvod.

Po meni, greska jest npr:
http://skmcompany.com/promo-proizvodi/

Title tag jest PROMO PROIZVODI | SKM COMPANY

A onda kada citam tekst:
"- S.K.M. Company se uspesno istakao u oblasti izrade reklamnih i promo proizvoda. Jos od samog osnivanja S.K.M. Company vrsi izradu sledecih proizvoda:"

Ja bi osobno radje stavio title tag tj. naslov stranice "Izrada promo proizvoda". Duza je fraza od "promo proizvodi" pa je lakse rangirati. A sa dodavanjem rijeci "izrada" ne gubis puno da rangiras za frazu "promo proizvodi".

Netko tko Googla "promo proizvodi" mozda trazi websiteove koji nude besplatne upaljace, besplatne parfeme testere i tko zna sta. Nije jasan "intent" tj. namjera onog tko pretrazuje za tu frazu. Ali kod "izrada promo proizvoda" vec je jasno da netko trazi da se njemu izradi proizvod. Tu filozofiju i pristup primjeni za cijeli website za svaku stranicu.

Najmocniji "SEO" jest onaj koji najbolje razumije namjeru kupca.


Vidim da si neke stvari vec odradio, ali smatram da mozes vise. Kada ides s pristupom kako da stavis sto vise stranica koje ciljaju neke keyworde, koje imaju tekstova onda ti se nacin pristupanja ovom problemu mjenja i automatski dolaze napamet drugacije ideje za strukturu.

Ono sto ja uvijek savjetujem za web sajtove od komercijalnih firmi jest da probaju razgranati više strukturu svojih podstranica u vezi proizvoda i usluga.

Opet kao primjer dajem stranicu Promo proizvodi:
http://skmcompany.com/promo-proizvodi/

Ti imas tamo u tekstu napisano:

S.K.M. Company se uspesno istakao u oblasti izrade reklamnih i promo proizvoda. Jos od samog osnivanja S.K.M. Company vrsi izradu sledecih proizvoda:

- promo pult
- promo stalak
- promo paletna mesta - paletno izlaganje
- promo displeji – promo displeys
- promo police
- policni regulator – Shelf trays
- stalak za prodajne pultove – Counter displays
- POS materijal
- POP materijal
- svetlece reklame
- reklamne statue
- reklamni elementi
- svetleca tela
- delovi za reklame


E sad se postavlja pitanje, zasto za svaku od ovih natuknica ti ne napravis zasebnu stranicu? Onda ces u title tagu moc napisat "Izrada promo pulta", na drugoj stranici "izrada promo stalaka", na trecoj ces moci napisat "izrada promo pos materijala", na cetvrtoj stranici "izrada svijetlecih reklama".

Kad nekome treba svijetleca reklama sta mislis da on prije googla "promo proizvodi" ili "izrada svijetlecih reklama"? Ja mislim tj. siguran sam da Googla ovo drugo. Kupac je dublje u buying ciklusu, jasnije je sta zeli, jasnija je namjera oko kupovine i zbog toga vece su sanse da ce kupit A I LAKSE JE ZA RANGIRAT za takve fraze jer kao sto si ti do sada grijesio na tom pitanju, tako vecina tvoje konkurencije i dalje grijesi, te se tebi ostavlja prostor.

Na taj nacin ja bi razgranao strukturu websitea i dodao jako puno stranica. Za svaku uslugu i poduslugu slozio bi jednu stranicu.

ALI WARNING! OPREZ! - Sama izrada takvih podstranica cisto da rangiras za neku frazu cete dovesti u probleme sa Googleom. Vodi se Googleovom filozofijom, svaka stranica koju oni rangiraju mora pruzat NEKU VRIJEDNOST! Vrijednost se cesto ocitava u ocima Googlea da ima korisnog i originalnog teksta. To znaci ako ces koristit skoro isti tekst, bez ikakve vrijednosti za ljude, za kupce, a napravio si samo da bi rangirao na Googleu, e to nije ni blizu dobro.

Tako da ako krenes ovako radit podstranice za svaku od ovih natuknica tj. podusluga koje nudis, onda moras se potrudit slozit kvalitetne tekstove i kvalitetnu ideju kako prezentirat svaku od tih usluga. Idealna kombinacija bi bilo da nadjes nesto zanimljivo, korisno o svakoj od tih usluga-proizvoda, npr. dio stranice nek ima "zanimljivosti o svjetlecim reklamama. Pa onda napises dio teksta o tome kako su svjetlece reklame izmisljene, tko ih je popularizirao itd."

Nakon toga napises nesto o tim tvojim prizvodima. Nakon toga dodas svoj prodajni tekst, originalan napisan specificno samo za tu stranicu. I na kraju stranice stavis specificno napisan "call to action" tj. poziv sta zelis da ucine npr. Ljudi kad posjete tvoje stranice ne znaju sta dalje da rade kad pogledaju promo proizvodi. TI ih moras pozvat sta da ucine.

"Pojedine od promo proizvoda nase izrade mozete pogledati u galeriji proizvoda PROMO PROIZVODI." ovo jest poziv na akciju ali je los. Primaran poziv mora biti da tebe kontaktiraju. Trebas napisat recenicu u stilu "Ukoliko ste zainteresirani za izradu ili samo informiranje u vezi svjetlecih reklama, posaljite nam e-mail na XYZ ili ako vam vise odgovara na ovaj broj telefona 555. Cijene variraju ovisno o dimenzijama, a sve to cemo vam objasnit u trominutnom razgovoru ukoliko nas nazovete. "

Ti moras smanjit barijeru onome tko gleda website da te kontaktira. Moras ga pozvat. Samim pozivom pokazujes da zelis da te kontaktira. Kupac to ne zna, on se necka. Vecina ljudi su sramezljivi i neda im se zvat da "provjere". Ali ti moras ih poticat i olaksat im svojim pristupom da te nazovu, jer kad god te netko kontaktira povecavaju ti se sanse da im mozes prodat uslugu. Ali olaksaj im kontaktiranje maksimalno. Neka se osjecaju ugodno, da ne misle da ces ih obavezat. Cak i da se samo informiraju ih trebas potaknut da te nazovu.


Ugl. sto se tice podstranica isto vrijedi za sve ostalo. Npr:
http://skmcompany.com/cnc-cnc-obrada/

Umjesto da imas samo stranicu na kojoj pise "CNC OBRADA" zasto nebi imao zasebnu stranicu "CNC obrada drva", drugu stranicu slozit "CNC obrada mekih metala" itd. Al opet kazem, svaka stranica mora pruzat neku vrijednost. Vec ove postojece stranice koje imas su JAKO tanke sa tekstom. Trebas i postojece stranice poprilicno prosirit s tekstovima, a onda dodavat i nove kao sto sam naveo. Ako ne mozete sami interno, angazirajte nekoga da vam to napise. Pa vec na ovom forumu ima dosta ljudi koji se bave pisanjem, daj oglas (kad steknes uvjete na forumu nasem) prouci malo starije postove vidi tko se bavi pisanjem pa im posalji PM i pitaj da ti osmisle i napisu kvalitetne i kreativne tekstove za svaku od stranica. Morat ces platit za to, ali svaka kvalitetna usluga se placa.

Zasto sve ovo? Posjeta je u longtailu! To znaci da ljudi pisu duze, opisnije, konkretnije izraze kad traze ono sto im treba. Tako da sto vise teksta (KORISNOG!) stavis na svaku od stranica to bolje, sto duzi (do 70 znakova) stavis naslov stranica a da ukljucuje fraze koje ljudi ukucavaju to bolje (iako nemoj radit naslove za trazilice samo nego i za ljude, jer ljudi klikcu na Google rezultate), i naravno sto vise KORISNIH stranica to vise usluga ces pokrit.

O nama stranica za firmu sa 30 godina postojanja je jako jako kratka i štura. Za svaku godinu postojanja mozete napisat nesto u vezi vase firme. Dodajte timeline za svaki veci projekt koji ste radili ili napredak u firmi koji se dogodio. Opisite ljudima kao da pisete u mailu, kao sto ja tebi pisem ovaj post, znaci obracaj se ljudima kao ljudima a ne samo da ubacis "O nama" stranicu reda radi. Pa to ljudi citaju, ljudi vide ako si ulozio truda u website. Ljudi razmisljaju podsvjesno, "Ako je ulozio truda u website, onda firma dovoljno dobro posluje, ulazu truda u svoje poslovanje, u detalje, sigurno ce tako ulozit trud i u moje projekte kada ga angaziram." Malo plitko i nerealno, ali tako ljudi kupuju, s emocijama.

Treba truda da, ali sadasnji website ne djeluje da je na razini firme koja ima tradiciju 30 godina. Sa 30 godina postojanja kada bi se posvetili websiteu mogli bi hrpetinu materijala staviti gore, to sve povecava sanse za rangiranje ali i dojam kod kupaca te su vece sanse za kupovinu. Samo dajte nekom kreativnom sa strane da izvlaci informacije o vasoj firmi i dobit cete brdo ideja sta da napisete o sebi.

Meni website djeluje da je onak sklepan nabrzake, a reference mi djeluju kao da radite sa najvecim firmama u zemlji. To jednostavno nije u skladu. Imate potencijal djelovat kao jaka ozbiljna firma, ali website to umanjuje.

Scenografija za film Lockout? Pa to je bas takav buzzword. Ja bi napravio zasebnu sekciju websitea samo da ispricam cijelu pricu o tome kako se desilo, sta se radilo, kakav je to film, kako se odvijalo, koje su potrebe bile itd. Ali sve to fokusirano prema ljudima - treba ispricat pricu! Ma zasebni website i cijelu PR kampanju da ispromoviram samo tu cinjenicu.

Imate potencijala, ali ono, website nije nesto sto se digne gore sa nekom skriptom, website je dio vaseg poslovanja, koliko ulazes u neki dio poslovanja toliko ce ti vratit. Kad treba 10 000 eura za jedan CNC uredaj onda je to ok, to je ok trosak poslovanja, a da se ulozi 10 000 eura u website, onda bi rekli ovaj je pao s marsa. Ali to je tako, i ja sam takav, i moj website je sklepan lose jer ne stignem se posvetit njemu. Radim iste pogreske ali ne znaci da je to dobro. Treba se posvetit necemu i onda ce to davati rezultate.
 
dbomestar zelim pre svega da ti se zahvalim na trudu i vremenu koje si odvojio za analizu sajta kao i za ovaj veoma opsiran i detaljan post sa puno korisnih informacija.

Za sve sto si naveo se u potpunosti slazem i prihvaticu tvoje savete samo da kompletiram celu strategiju kako to izvesti. Kako bi sve bolje shvatio imam par pitanja, a ti kad i ako budes u mogucnosti i imao viska vremena odgovori. BICU STRPLJIV jer odlican i kvalitetan savet vredi cekati koliko god je potrebno. Iskreno se nadam da ce se jos neko od clanova foruma ukljuciti u temu i dati svoj doprinos kako bi svako utrosio po malo vremena i truda a ja dobio dosta korisnih saveta oko seo optimizacije sajta.

E sad da se vratim na pitanja.

1) Ako izmenim title tagove na vec postojecim stranicama opet me ceka promena kod googla. To ce biti treci put da menjam title tag u protekla 3 meseca. Da li je to oko zbog big G ne mislim na to sto ce sve strane pasti i vratiti se na neke pozicije to je relativno kratak period, nego da ne bude veliki minus za ceo site? Znaci da li da menjam ili ne?

2) Pod stranice kao sto si naveo u primeru promo proizvodi

- promo pult
- promo stalak
- promo paletna mesta - paletno izlaganje
- promo displeji – promo displeys
- promo police

je odlicna ideja cak sam tako i koncipirao druge sajtove koje posedujem kao sto su npr vakumiranje .com, izradascenografije .com itd. Tako sam i uradio.

Recimo na vakumiranje . com sam imao stranicu vakumiranje u meniju, pa pod stranice vakumiranje pvc, vakumiranje klirita, ... i sve tako dalje po vrstama plastike. Pa onda na svakoj stranici sam opisao hemijski sastav plastike, namenu, kako se izradjuje, u kojim debljinama, za koje se industrije koristi i tek onda naveo koje usluge vrsimo od pomenutog materijala.
Ali tu se desio drugi problem posto je fakticki mikronice javio mi se nenormalan procenat anchora za rec vakumiranje preko 25 % pa sam onda menjao tekstove i menjao ali jedini izlaz je bio brisanje tih stranica. To ne bi trebalo da se desi na skmcompany. com jer ima razlicitih oblasti tako da ce sve proporcionalno da raste. Tako da cu ovo sigurno uraditi! Ako neko ima jos sugestija za ovo pitanje rad sam da ih cujem?

3) Ako devinisemo da treba sve menjati onda mozda u istom trenutku treba promeniti i temu. Zelim da cujem misljenje kakva je ova tema za on page optimizaciju? Sta raditi sa home pageom posto je prazan? Nakon dodavanja velikog broja strana iz stavke 2) kako posle linkovati ulazne linkove da li na home (koji je prazan) ili na svaku stranicu posebno? Da li predlazete neku temu koja je dobra za SEO a da izgleda profesionalno?

4) Malo sam zbunjen gde uloziti vreme, trud i novac. Evo zasto da li da se maksimalno posvetim sajtu skmcompany .com i zaboravim na ostale mikronice koje imam ili da rad rasporedim na sve proporcionalno. Do ovog pitanja sam dosao nakon tvog saveta da razgranam sajt. Do sad sam dosta truda ulagao na pisanje jedinstvenih tekstova za blogove koje sam podigao zarad gradnje ulaznih linkova npr:

- skmcompany.bloger.index. hr
-skmcompany.blog. rs
-skmcompany.blog. hr,

kao i na vse od 20 blog spotova sa po desetak postova na svakom. Mozda je bilo bolje da sam taj trud ulozio na sirenje svog sajta jer se na kraju ucinak ovih linkova ni ne vidi ni u jednom alatu za analizu nisu indexirani.

Prvobitna zamisao mi je bila da za odredjene kljucne reci na prvoj strani izadje skmcompany. com , jedan od mikronice sajtova i recimo you tube ili fb tako da se na par mesta na prvoj strani provuce SKM COMPANY. to sam i uspeo za neke. Recimo kad kucamo u googlu termoformiranje plastike skoro cela prva strana je skmcompany barem na google. rs.

E sad sta mislite o svemu navedenom u pitanju 4) i sta bi ste menjali i kako bi koncipirali stvari?

Uzmimo u obzir da treba raditi i strano trziste i vrlo mi je bitna taktika, ako idem dosadasnjom taktikom trebace mi par godina.

5) Ako neko bude imao vremena i volje da baci pogled na ulazne linkove i da svoje misljenje gde su tu greske bio bih zahvalan?

Kao zakljucak zahvalio bi se na podrsci i ohrabrenju sa recima " imate potencijala" . Slazem se da sajt nije tamo nesto sto se digne i to je to, zato i ulazem dosta truda i rada. Iz tog razloga sam i pristupio forumu i zelim da rad i vreme koje ulozim usmerim u pravom smeru i na najbolji nacin kako bi rezultati bili sto bolji.

Takodje nisam od onih sto im je lako da daju za masinu a za internet marketing nista, kod mene je cak mozda i obrnuta prica jer smatram da je uzaludno imati i najbolju i najsavremeniju masinu ako ona stoji i ne radi. Znaci prvo dodji do klijenata, a masina masinu ces onda lako kupiti.

Samo javlja se problem sto je trziste veoma lose u zadnje vreme i procenat dobijenih poslova se znatno smanjio kako na domacem tako i stranom trzistu, samim tim i priliv novca. Jednom recju sve firme se trude da opstanu i to je jedini cilj barem u srbiji a bogami i u hrvatskoj i u bosni bar po prici saradnika.

Iz tog razloga gledam da kompenzujem sve sto mogu svojim radom, trudom i usavrsavanjem, a sto mora da se plati mora i nije steta dati za kvalitetnu stvar novac jer kvalitet na kraju uvek pobedjuje. Vremena je na zalost uvek malo pogotovo ako jedan covek sve radi sam, ali bas iz tog razloga zelim da naucim sto vise i kako bi ulozeno vreme dalo sto bolje rezultate zato i trazim savete.

Jos jednom hvala PUNO na svemu!
 
Back
Na vrh