Evo da razjasnim neke stvari, posto sam vec godinama Diamond member (1000+ kupovina, fazon za ceo komsiluk i poznanike), a drugarica mi radi na carini: To da li ce paket biti otvoren je bukvalno bacanje kockice. Uvek prilikom porucivanja napisite da stave minimalnu vrednost (5-6$), ali to ne znaci da paket nece biti otvoren. Posto je kolicina porucene robe ogromna, svasta mi se desavalo - prolazila mi je roba vrednosti preko 100$ lagano, a zadrzavali su nesto sto nije vise od 20$. Da stvar bude jos gora, otvore paket u kom je haljina od 20$, procene da je njena vrednost 40$ i udare mi carinu 50% od toga koliko sam platila (a imaju pravo sami da procenjuju jer skoro nijedan paket nema pravu fakturu). Mozete se zaliti, ali to traje milion godina. Dva puta su me bas zakinuli strasno (carina bila koliko sam i robu platila), nisam preuzela paket i vratilo se uredno dobavljacu, a ja sam dobila novac nazad.
U sustini, prema pravilu NA SVE STO ULAZI U ZEMLJU SE PLACA PDV, ali bi to bilo nerealno, jer ogroman broj paketa ulazi svaki dan i cekalo bi se milion godina, pa zato pustaju sve manje (a cesto i solidno velike) pakete, jer im se ne isplati toliki trud za npr 20 centi koliko bi dobili od nekih slusalica koje su 1$. Ako vas interesuje kako odredjuju sta ce da carine: na oko. Da, na oko. U 21. veku, oni pipkaju, protresu, gledaju paket, pa onda odlucuju je l' ga carine ili ne. Nekada mi prodju veliki i teski paketi bez carine, nekada zadrze jednu haljinu. Generalno, jako mali broj od toliko porucenih paketa mi je carinjen, mozda 2-4%.
Kinezi su otvoreni za cenkanje. Ja uvek isprobam porukom moze li free shipping (ako se placa), neki popust, nesto, i to mi prodje u 70% slucajeva. Naglasim da zelim da ostvarim stalnu saradnju i da ih sada isprobavam i uvek postignemo dogovor - stvarno ih posle ne menjam ako su dobri, a oni imaju stalnu musteriju.
Moje iskustvo sa Alijem je pozitivno: paketi mi stizu uglavnom bas brzo (2 nedelje u proseku), refund odmah sutradan, a ljudi su otvoreni na pregovore. Kada sam porucivala preko ebay-a, cisto radi poredjenja, nista nisam cekala ispod mesec dana, a jako malo slika i feedbacka ima za proizvode.
Jos jedna stvar: mnogo puta sam dobila i refund i paket. Pogledam deklaraciju, vidim da na njoj pise untracked, sacekam da istekne vreme za dostavu, otvorim dispute, napisem da nije stigao paket i pitam dobavljaca gde je, a on ne moze da kaze jer se paket ne prati i vrati novac. Samo treba paziti da se ne pretera sa ovim, jer oni sve prate i imaju evidenciju o tome koliko se cesto otvara dispute.