Post Reply 
 
Thread Rating:
  • 0 Votes - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Newsletter - što i kako
» Ovo je pitanje i molba da se sustavnije obradi ova tema
26-06-2013, 08:28 PM
Post: #1
Rolleyes Newsletter - što i kako
Dragi moji,

pregledao sam postove na ovu temu i, iskreno, nisam baš našao ono što sam tražio. Čini mi se da je ova tema zanemarena. Jer o mnogim temama postoji jasan i sustavan niz članaka, ali Newsletter ...

Dakle, prvo što me ne zanima. NE zanima me to kako radi koji servis i koji je bolji. Ne zanimaju me nazivi WP pluginova ili bilo kakav software. Ne zanima me ono što nije newsletter nego je slanje liste mailova i to.

Ono što me zanima je kako navesti ljude da se prijave, što uključuje tekst, poziciju na sajtu, polja (samo email, email+ime ...), slika ili ne ... best practises.

Nadalje, u idućem koraku, pod uvjetom da je cilj da ljudi dođu na sajt i naruče nešto, koji je dobar layout, koliko kojeg sadržaja ...

Landing page sa newslettera ... pa ovi su već bili i još su došli sa newslettera, zapravo su polugotovi, čini mi se da landing page treba biti drugačija ... ali kako.

Tako neke stvari.

jako.sexy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (1): forbes56
27-06-2013, 01:17 AM (This post was last modified: 27-06-2013 01:24 AM by sema.)
Post: #2
RE: Newsletter - što i kako
(26-06-2013 08:28 PM)adikcija Wrote:  Ono što me zanima je kako navesti ljude da se prijave, što uključuje tekst, poziciju na sajtu, polja (samo email, email+ime ...), slika ili ne ... best practises.

Ne mogu se sitit di san pročita ovu informaciju, ali prema tome istraživanju oko 14% ljudi se pretplačuje na newsletter da bi bili u toku sa novim objavama, dok se oko 12% ljudi pretplačuje zbog "incentive" ponuda. Znači nečega što im nudiš zauzvrat. (Oko 60% ispitanika se nikad ne pretplačuje, dok su ostali odabrali neki treči razlog)

Tako da je bitno nuditi čitateljima kvalitetne informacije i još je uz to poželjno ponudit i nekakav kvalitetan e-book.

Pozicioniranje forme za pretplatu na sajtu opet spada u CRO domenu jer tu igra puno faktora kao struktura sajta, boja, kako ćeš dizajnirat tu formu i slično.
Ali prema mojim iskustvima(mene kao pretplatnika), a i skupljanjem FB fanova najbolje funkcionira popup box.

Odličan alat za popup e-mail submit forme je http://www.popupdomination.com/live/
Malo je skup, a uz to je i Clickbank proizvod, ali kažu da vrijedi tih novaca.

(26-06-2013 08:28 PM)adikcija Wrote:  polja (samo email, email+ime ...), slika ili ne ... best practises.

Tu sve ovisi o tebi, što manje tražiš to su veće konverzije(pogotovo bez potvrde pretplate), tako da za omjer kvalitete i kvantitete se sam moraš odlučit.
Što više informacija dobiješ to više možeš personalizirati newsletter. A koliko personalizacija utječe na konverzije tvojih pretplanika na sajtu na tebi je da testiraš. Ali po mome mišljenju ljudima nije problem dati i svoje ime u newsletter dok broj telefona, adresa i slično već ozbiljno utječe na stopu konverzije ali to su informacije koje i određenim nišama zlata vride.

FPTraffic - Najbolji Alat za Facebook Automatizaciju
Send this user an email Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
30-08-2013, 11:49 AM
Post: #3
Newsletter - što i kako - update
Ovo je članak s mog bloga koji će biti objavljen za nekoliko dana. Ostatak je kopipejstan i nije mijenjan, pa se ispričavam na nelogičnostima.

Ujedno, nisam otvarao novi thread jer je ovo rezultat onoga što sam pronašao i testirao od vremena otvaranja threada do danas.


Newsletter (u praksi se koristi engleski naziv) je periodička publikacija koja se šalje pretplatnicima, danas uglavnom putem e-maila. Ovo je uvodni članak u ovu opširnu temu.

E-NEWSLETTER
Premda ima i drugih oblika, ovaj se članak bavi isključivo newsletterima koji se šalju e-mailom. Tehnički se radi o automatski slanome e-mailu. Korisnici se u pravilu sami pretplaćuju, a mora postojati i jednostavan način odjave (inače e-mail spada u kategoriju spama).

Kao primjer newslettera u ovome članku bit će korišten naš newsletter Adiktivne novosti jer se radi o tipičnome primjeru.

PRIJAVA NA NEWSLETTER
Najčešća prijava je putem obrasca na web stranicama. Mnogi newsletteri zahtijevaju da posjetitelj unese pregršt informacija, ali dovoljan podatak je e-mail adresa.

ODJAVA
Odjava sa newslettera mora biti jednostavna, a najčešće se radi pomoću linka na dnu. Savjetuje se da se ne koriste imperativi, a dobar trik je i korištenje riječi "prekinuti" jer psihološki djeluje da to čitatelj ne učini.

STATISTIKA NEWSLETTERA
Postoji pet osnovnih pokazatelja uspješnosti newslettera, preporučujem mjerenje svih pet:

* stopa pretplate
* stopa otvaranja e-maila
* stopa dolazaka sa newslettera na web stranice (ili drugi cilj poput Facebook stranice)
* stopa konverzije kod dolazaka putem newslettera
* stopa odjave


Ovdje će biti samo ukratno opisani navedeni pkazatelji, a detaljnije će tema biti razrađena u nekom kasnijem članku.

STOPA PRETPLATE
Stopa pretplate je omjer prijava i dolazaka na web stranicu koja sadrži obrazac za prijavu. U principu se ovaj podatak mjeri postavljanjem cilja u Google Analyticsu.

STOPA OTVARANJA E-MAILA
Od navedenih pokazatelja, ovu stopu je najteže točno mjeriti jer zahtijeva prikazivanje eksternih sadržaja u e-mailu. S obzirom da znatan udio pretplatnika to ne čini, u praksi se samo može mjeriti relativno poboljšanje (ili pogoršanje).

Za povećanje ove stope treba pametno koristiti subject u e-mailu. Tekst mora biti zanimljiv, a ne preporučuje se korištenje uvijek istog teksta (naziva newslettera), greška koja je izrazito česta.

STOPA DOLAZAKA
Odgovarajućim proširenjem linka na newsletteru te prilagodbom Google Analyticsa je moguće vrlo točno mjeriti apsolutni broj dolazaka sa newslettera. S obzirom da znamo broj adresa na koje je newsletter poslan, možemo odrediti i stopu konverzije.

Ključno je da tekstovi u newsletteru navode na klik, a tekst linka bi trebao sadržavati naziv/temu stranice na koju vodi, a ne generički "otvori" ili "više". Također, stopa dolazaka putem newslettera sa mobilnih telefona je u pravilu znatno viša preko newslettera nego putem drugih kanala.

STOPA KONVERZIJE
Cilj newslettera je da posjetitelj napravi neku novu konverziju, bilo da se radi o online kupnji ili usposavi kontakta. Posebnu pozornost treba obratiti na stope koverzije za nove posjetitelje i za već postojeće, kao i stopu koverzije za desktope, tablete i mobilne uređaje.

STOPA ODJAVE
Stopa odjave je stopa onih koji su se odjavili nakon što su primili newsletter. Treba obratiti pažnju na nove/stare posjetitelje i uređaje jer se time lakše dijagnosticira problem. Također, čest je slučaj da se odjavljuju oni koj i nisu ciljna skupina, što nije problem ako smo sigurni da je tako.

VRIJEME SLANJA
Ovdje moramo razlikovati dvije stvari, periodičnost slanja i dan slanja. Uglavnom se pokazuje da tjedni nesletteri najbolje funkcioniraju u većini slučajeva, a najbolje vrijeme slanja za poslovni newsletter je oko podneva u utorak, srijedu ili četvrtak. Naravno, ako se radi o globalnom newsletteru, onda je teško pogoditi pravi trenutak, ali ako se radi o lokalnom newsletteru (npr. kada je većina pretplatnika iz jedne vremenske zone), onda je tako.

Razlg zbog kojeg se newsletter ne šalje u ostale dane je taj da svaki dan ima neki manjak, vikend je za odmor, ponedjeljak je redovno preopterećen, a petak je preleraksiran. Naravno, ako se bavite vikend aktivnostima, onda je petak pravi dan. I slično.

Većina ljudi ujutro "počisti" inbox na brzinu i stopa otvaranja newslettera u tom periodu je znatno niža. Slično se događa i nakon pauze za ručak. E-mail primljen u kasijim prijepodnevnim satima ima najvišu stopu otvaranja.

SADRŽAJ NESLETTERA
Sadržaj newslettera ne smije biti predugačak, a opet treba sadržavati najmanje tri različita linka na stranice, što znači tri relativno samostalna teksta. Kako to radi najbolje u našem slučaju, pogledajte u arhivi Adiktivnih novosti.

ARHIVA
Arhiva newslettera je korisna iz niza razloga, a ponajviše iz dva. Prvo, radi se o jedinstvenom sadržaju koji povećava vrijednost sajta u očima Googlea i drugih tražilica. Drugo, novi pretplatnici će moći vidjeti starije objave.

Većina naznačenih tema bit će obrađena u idućim člancima.

jako.sexy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Thanks given by (2): LeonMak
09-09-2013, 04:51 PM
Post: #4
RE: Newsletter - što i kako
Još nisam ni počeo pisati članak, a već vidim da će biti kaotičan. Ne znam što da očekujem ... ni o čemu će zapravo govoriti ni na koji način ... nemam nikakva očekivanja o očekivanjima.

Kada sam najavio ovaj članak, osnovna postavka je bila da treba podići očekivanja primatelja subjectom, čitatelja nesletterom, a posjetita landing pageom. A sada mi je previše engleskog u ovom tekstu. Ali ako napišem "predmet", "periodičnik" i "odredišna stranica" tko zna tko će me razumijeti?

Zapravo, osnovna ideja je da očekivanja generiraju rezultate. Što je veće očekivanje, više truda će naša troimena ciljna skupina uložiti u to da se ostvare. Ali, crta se povlači na kraju, i, možda kako sam namjeravao, ovo zaista bude dobar članak potpuno fokusiran na čitatelja. Potencijalnog kupca. To ste, dragi moji, vi. Ako mi pošaljete mail, nazovete me, ili samo ostavite komentar, bravo ja.

Ali greška u tome da želim pisati o očekivanjima, EU je izlizana tema, a upravo sam usred serije o newsletterima. A očekivanja prečesto rezultiraju razočaranjima da bih mirne duše savjetovao da u drugima budite očekivanja. Dovedite ih u napast! Zapravo bih trebao govoriti o tome da, ako već pobudite očekivanja, morate ih moći i ispuniti.

A, zapravo, bitno je dobro procijeniti interese, želje i brige vaših meta. Ispasti frajer pred kolegama, pouzdan pred pretpostavljenim i još donijeti neku dodatnu vrijednost u firmu. Tako da, barem ja, radim manje vremena za veći učinak. I, možda, veću plaću. Ali želim i ciljnu skupinu koja ima malo manje bolesna očekivanja. One prave. Kada se pojave, znat ću vam reći kakvi su oni. Ali, to čak više nije očekivanje, možda nada. Svejedno, i on su tu, barem povremeno, barem danas. A one krive mogu još malo finije podijeliti i imam tri-četiri zamišljena lika ponecijalnih potencijalnih. Target groups. Pop psihologija.

Jer prava promidžbena poruka nije ona koja je očigledna, nego ona druga. Daj mi pare da radiš manje, napraviš više i budeš i pouzdan i frajer. Newsletter koji se piše sam? Nije problem, imamo ekipu, tehničko rješenje i sve ostalo.

Dio u promociji koji mi se najmanje sviđa je vršenje pritiska negativnim scenarijem. Naći ćete nekoga u skupom odijelu koji priča svima poznate fraze, on će vam napraviti "newsletter" (obratite pažnju na navodnike, ne da mi se pisati kakav (ne)će biti). Zapravo njegovi djelatnici koje plaća ... no, nepristojan biti neću, a taj broj bi bio.

Kao u svakoj dobroj priči, mora slijediti obrat... OSTATAK NA BLOGU

jako.sexy
Visit this user's website Find all posts by this user
Quote this message in a reply Thank you
Post Reply 


Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
Smil42c642f95f382 MailChimp Upute - Besplatan autoresponder / newsletter servis za slanje e-mailova rovad 47 42,955 10-09-2017 11:00 AM
Last Post: Aleksanda117
  Aplikacija za slanje Newsletter-a - Gotovo resenje nmalisa 1 5,346 27-03-2014 03:30 PM
Last Post: oddball
  Aplikacija za slanje Newsletter-a nmalisa 1 4,685 29-10-2013 12:45 AM
Last Post: Igor Tomić
  Trebam newsletter software i pop up window coco 7 6,678 01-08-2011 10:35 AM
Last Post: fanste

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)